DRINGEND gezocht: goede advocaat (vastgoedrecht)

AnnekeD
Topic Starter

DRINGEND gezocht: goede advocaat (vastgoedrecht)

#1 , 08 apr 2010 19:03

In vervolg op mijn vorige topic (aankoopbelofte) zoeken wij een goede advocaat, die afweet van vastgoedrecht.

De situatie kan je nalezen in m'n vorige topic.

Na lang onderhandelen bleek er niets uit de bus te komen (via immo - wij hadden het graag gehouden op € 4625 schadevergoeding, zij eisten € 7500 schadevergoeding) en hebben wij een brief van de advocaat van de eigenaar aangekregen (zie onderaan).

Wij hadden een advocaat gecontacteerd die ons altijd met raad heeft bijgestaan. Na hem te laten weten hebben dat wij deze brief ontvangen hebben, heeft hij gezegd dat hij ons hiermee niet wil/kan/... helpen.
Wij zoeken nu een advocaat die dat wel wilt. We zoeken het (liefst) niet tot een rechtszaak te laten komen, ten eerste voor de kosten, en ten tweede omdat we weten dat we eigenlijk contractbreuk gepleegd hebben.
Wel zoeken we iemand die ons kan bijstaan met goed advies. Iemand tips?

Brief advocaat:

Geachte heer,

Ik ben de raadsman van mevrouw x x, wonende te x.

Cliënte heeft met U een verkoopsovereenkomst ondertekend betreffende een half-open bebouwing met opstal* gelegen te x voor de prijs van x.
In bijlage laat ik U copij geworden van de door U ondertekende koopbelofte welke door cliënte werd tegengetekend hetgeen U is gemeld bij aangetekend schrijven van 04/02/2010 door de gemandateerde van cliënte, x (immokantoor).

U hebt daarop laten weten dat U niet meer geïnteresseerd bent in de koop/verkoop. Ik moet er uw aandacht op vestigen dat artikel 8 van het door U ondertekend document voorziet dat de partij die wenst af te zien van de koop/verkoop 10% schadevergoeding dient te betalen.

Via huidig schrijven maan ik U aan mij BINNEN DE 8 DAGEN te laten weten of U alsnog bereid bent tot koop over te gaan of dat U opteert voor de schadevergoeding van x EUR zoals contractueel voorzien.

Huidig schrijven geldt als ultieme ingebrekestelling.

Mvg,

* met opstal? Sorry voor m'n onwetendheid, maar op wat slaat dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 apr 2010 19:39

" half-open bebouwing met opstal"

Betekent dat het een grond is voor half-open bebouwing waarop op dit ogenblik een niet nader gedefinieerde constructie staat.

Overweeg dat uw advocaat misschien zo eerlijk is om u niet op nutteloze kosten te jagen. Gelet op het hoge bedrag (10 percent van de aankoopsom) lijkt het me vrij zeker dat de tegenpartij het tot een gerechtszaak zal laten komen indien niet aan hun wensen wordt voldaan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

AnnekeD
Topic Starter

#3 , 08 apr 2010 20:10

@ roharro: bedankt voor uw antwoord.

Wij willen gewoon weten wat nu de beste stap is om te doen, bijvoorbeeld brief sturen,...
En wat we dan bijvoorbeeld juist in die brief moeten zetten.

Reclame

pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#4 , 14 apr 2010 17:49

geachte mevrouw,

ik ben steeds bereid één en ander te bekijken, doch ik tref uw vorige topic niet aan... .

mvg,

Pieter Verherstraeten

Terug naar “Kopen”