Ik betwijfel dat je met dergerlijke discussies vechscheidingen vermijdt, integendeel, je wakkert ze aan... Aan een dergerlijk avontuur beginnen waarin spanningen zitten vanwege dergerlijke gesprekken is NOOIT verstandig...Hoezo ? Met al die horrorverhalen van vechtsheidingen en mensen die aan de grond zitten door zulke scheidingen lijkt het mij juist zeer goed en dapper dat hier op voorhand wordt over nagedacht, zonder roze bril en dergelijke. Nu enkele vervelende/genante discussies kan (eventueel later) veel problemen uitsparen.
Betere oplossing: nooit gaan samenwonen en geen huis kopen... heb je evenveel aan als wat jij nu voorstelt.Nog enkele alternatieve oplossingen:
- koop een kleiner huis zodat jullie allebei 50% van de lening afbetalen
- laat het huis volledig door je vriend financieren betaal hem (goedkope) huur
De topman van Belgacom kan hem ook een Porsche kopen. Ik niet. Wat is daar dan eerlijk aan ?ik moet elke laatste cent uit mijn zak scharten, terwijl hij er duizenden over heeft
wat is daar dan eerlijk aan?
Kijk Digits, ik vind je antwoord het meest gezonde en verstandigste in dit topic.Hoezo ? Met al die horrorverhalen van vechtsheidingen en mensen die aan de grond zitten door zulke scheidingen lijkt het mij juist zeer goed en dapper dat hier op voorhand wordt over nagedacht, zonder roze bril en dergelijke. Nu enkele vervelende/genante discussies kan (eventueel later) veel problemen uitsparen.Ik vind de houding van haar vriend ook onbegrijpelijk.
Nog enkele alternatieve oplossingen:
- koop een kleiner huis zodat jullie allebei 50% van de lening afbetalen
- laat het huis volledig door je vriend financieren betaal hem (goedkope) huur
De topman van Belgacom kan hem ook een Porsche kopen. Ik niet. Wat is daar dan eerlijk aan ?ik moet elke laatste cent uit mijn zak scharten, terwijl hij er duizenden over heeft
wat is daar dan eerlijk aan?
Dus de vriend moet zijn frustratie dan maar opkroppen, daar dan (onbewust) maanden lastig door lopen en daardoor de relatie ongewild op de klippen doen lopen ? In een relatie moet je over (alles ?) kunnen praten. Beide partners (ook de vriendin, anders zou zie hier tenslotten geen raad vragen) zijn duidelijk bezig met de financiële gevolgen voor "wat als...". En ja, dan onweert het beter in het begin om dan verder te leven onder een blauwe hemel, in plaats van te hopen dat de donkere wolken vanzelf weg gaan.Ik betwijfel dat je met dergerlijke discussies vechscheidingen vermijdt, integendeel, je wakkert ze aan... Aan een dergerlijk avontuur beginnen waarin spanningen zitten vanwege dergerlijke gesprekken is NOOIT verstandig...Hoezo ? Met al die horrorverhalen van vechtsheidingen en mensen die aan de grond zitten door zulke scheidingen lijkt het mij juist zeer goed en dapper dat hier op voorhand wordt over nagedacht, zonder roze bril en dergelijke. Nu enkele vervelende/genante discussies kan (eventueel later) veel problemen uitsparen.
Iets dergerlijks hoort ge mij niet insinueren... Ik vind alleen dat hem wat veel eisen stelt.Dus de vriend moet zijn frustratie dan maar opkroppen, daar dan (onbewust) maanden lastig door lopen en daardoor de relatie ongewild op de klippen doen lopen ? In een relatie moet je over (alles ?) kunnen praten. Beide partners (ook de vriendin, anders zou zie hier tenslotten geen raad vragen) zijn duidelijk bezig met de financiële gevolgen voor "wat als...". En ja, dan onweert het beter in het begin om dan verder te leven onder een blauwe hemel, in plaats van te hopen dat de donkere wolken vanzelf weg gaan.