welke grond

Claudia1234

Re: welke grond

#31 , 06 jun 2015 12:16

Hallo allemaal
Heb net al jullie teksten gelezen (ben nog nieuw in computerlandschap!)
Ik ben nu 61 jaar en ga in een GER wonen. Volgend jaar als ik in pensioen ga. Ik heb een paar jaar geleden een stukje grond gekocht, volledig toegegroeid met rhododendrons enz. We hebben het met respect voor de natuur terug mooi gemaakt, zodat alles kan groeien en bloeien.
Ik schrok even met de ideeën dat mensen die 'sober' willen wonen profiteurs zijn.
Ik heb vanaf mijn 19e gewerkt en vier kinderen alleen grootgebracht. Alle rekeningen netjes betaald. Nu is het tijd om in rust met mezelf en mijn omgeving te gaan leven.
Ik hou wel rekening met alle wettelijke regels. Mijn grond (eigenlijk is niets van mij maar van moeder aarde) is beschreven als 'verblijfsrecreatie'. gelegend in agrarisch gebied en bosgebied. Ik ben niet van plan om allerlei constructies op te zetten en zeker geen storende elementen in het landschap te plaatsen. Daarvoor is mijn zin voor harmonie te groot. Een paar zonnepanelen voor electriciteit, een houtkachel voor warmte, en regenwater voor algemeen gebruik. Drinkwater zal ik aankopen. Terug in eenvoud en dankbaarheid gaan leven voor wat onze moeder ons geeft, kan toch niet fout zijn he! Jammer dat de angst van mensen nog zoveel problemen geeft. Ach ja dan verandert ook nog. We zijn hier nu eenmaal om te groeien. Groetjes aan iedereen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#32 , 06 jun 2015 12:38

Je begint best met een nieuw en eigen topic. Hierboven link gewoon klikken op "Nieuw onderwerp" en je kan aan de slag. Nu kaap je een oud topic van 2013.

sloeberken

#33 , 09 jun 2015 11:06

In ieder land moet je u naar de nationale en regionale wetten houden, dus in vlaanderen zal u droom een droom blijven.
Als je in pensioen gaat heb je ook een domicilie nodig, is hier over 14 dagen nog in de media geweest van een koppel uit Brakel, die woonden in een Yurt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

KJ86

#34 , 12 jun 2015 10:41

Het zou niets voor mij zijn (te veel luxe gewoon) maar ik vind het tof dat er mensen zijn die interesse hebben om terug basic te gaan wonen. Dit is perfect mogelijk zonder de wet te moeten omzeilen. Er zijn al genoeg plekken in Vlaanderen waar recreatief wonen (wonen op een perceel met de beperkingen van verblijfsrecreatie) mogelijk is . Je kan dus perfect wonen in een caravan en met alles in orde zijn.
Leven en laten leven.

sloeberken

#35 , 12 jun 2015 12:11

Je kan dus perfect wonen in een caravan en met alles in orde zijn.
En waar ga je u domicilie plaatsen.
In België word je geacht een officieel adres te hebben. Deze zorgt voor een inschrijving in het bevolkingsregister (een puur administratieve maatregel) en verschaft deels je rechten en plichten als Belgische burger.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

BrechtS

#36 , 13 jun 2015 11:52

Je kan dus perfect wonen in een caravan en met alles in orde zijn.
En waar ga je u domicilie plaatsen.
In België word je geacht een officieel adres te hebben. Deze zorgt voor een inschrijving in het bevolkingsregister (een puur administratieve maatregel) en verschaft deels je rechten en plichten als Belgische burger.
Euh, er zijn woonwagenbewoners in België dus lijkt le dat toch volledig mogelijk. Of is dat enkel weggelegd voor mensen met die bepaalde culturele achtergrond waar ze in woonwagens wonen dan? Dacht dat het kon via referentie-adres. En bijkomend is de meest tegenwerkende factor die ik ken het gebrek aan staanplaatsen en de lange wachtlijsten, net zoals bv voor woonboten.

Terug naar “Kopen”