Hallo allemaal
Heb net al jullie teksten gelezen (ben nog nieuw in computerlandschap!)
Ik ben nu 61 jaar en ga in een GER wonen. Volgend jaar als ik in pensioen ga. Ik heb een paar jaar geleden een stukje grond gekocht, volledig toegegroeid met rhododendrons enz. We hebben het met respect voor de natuur terug mooi gemaakt, zodat alles kan groeien en bloeien.
Ik schrok even met de ideeën dat mensen die 'sober' willen wonen profiteurs zijn.
Ik heb vanaf mijn 19e gewerkt en vier kinderen alleen grootgebracht. Alle rekeningen netjes betaald. Nu is het tijd om in rust met mezelf en mijn omgeving te gaan leven.
Ik hou wel rekening met alle wettelijke regels. Mijn grond (eigenlijk is niets van mij maar van moeder aarde) is beschreven als 'verblijfsrecreatie'. gelegend in agrarisch gebied en bosgebied. Ik ben niet van plan om allerlei constructies op te zetten en zeker geen storende elementen in het landschap te plaatsen. Daarvoor is mijn zin voor harmonie te groot. Een paar zonnepanelen voor electriciteit, een houtkachel voor warmte, en regenwater voor algemeen gebruik. Drinkwater zal ik aankopen. Terug in eenvoud en dankbaarheid gaan leven voor wat onze moeder ons geeft, kan toch niet fout zijn he! Jammer dat de angst van mensen nog zoveel problemen geeft. Ach ja dan verandert ook nog. We zijn hier nu eenmaal om te groeien. Groetjes aan iedereen