Huis verkocht

Etienne1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis verkocht

#1 , 27 jun 2019 15:32

LS.

Mijn ex echtgenote en ik hebben ons huis verkocht via X.be , doch pas na aandringen via een advokaat aan mijn ex echtgenote.
De Op.Verkoop is doorgegaan en heeft 212.000 EURO opgebracht.
NU de afrekening : mijn advokaat 25% van de het verkocht onroerend goed
Mijn ex haar advokaat, via O.C.M.W 20 % van de waarde on.goed
Notariskosten alles van a tot z ongeveer 30 %
Blijft 25% voor mezelf en ex dus elk 12 , 50 % van 212.000 =. 26.250 Euro
Zijn de erelonen van de advocaten normaal zij tussen 50. En 60.000 euro en ik die habbekrats ?

Met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 27 jun 2019 15:34

Misschien de afrekening zelf eens weergeven....Klinkt weinig geloofwaardig.

Wat is uiteindelijk uw vraag?

bosprocureur

#3 , 27 jun 2019 16:42

De orde van grootte van de afgehouden bedragen doet mij vermoeden dat er een woonlening (of meerdere leningen) afbetaald zijn. Klopt dat ?

Reclame

asperger

#4 , 27 jun 2019 16:55

30 percent notariskosten voor de VERKOPER???
Waarom de vraag stellen als het detail van de afrekening voor u ligt?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Mathieu Rutten

#5 , 27 jun 2019 17:04

Geachte heer Asperger, ik zie nergens of er kosten werden ingehouden op de verkoopsom, openstaande leningen, schulden bij derden.......Ik heb geleerd dat je pas correct kan antwoorden als je op de hoogte bent van alle elementen en dat impulsieve antwoorden enkel maar op .....wijzen. Dus hou het professioneel en correct. Antwoord op de vraag van betrokkene in plaats van telkens anderen af te kraken.

Dank u wel.

Thieu Rutten

asperger

#6 , 27 jun 2019 17:07

Geachte heer Asperger, ik zie nergens of er kosten werden ingehouden op de verkoopsom, openstaande leningen, schulden bij derden.......Ik heb geleerd dat je pas correct kan antwoorden als je op de hoogte bent van alle elementen en dat impulsieve antwoorden enkel maar op .....wijzen. Dus hou het professioneel en correct. Antwoord op de vraag van betrokkene in plaats van telkens anderen af te kraken.

Dank u wel.

Thieu Rutten
Ik lees:
"Notariskosten alles van a tot z ongeveer 30 %"
Vandaar mijn opmerking.

Er is dus meer dan een zuivere verkoop. Als TS dat toelicht kan ik professioneler antwoorden.
Uit de optelling van de geciteerde percentages leid ik af dat de 30 percent effectief van de verkoopsom werden afgehouden
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Kopen”