regels verkoper goederen

Majo9
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

regels verkoper goederen

#1 , 07 jul 2020 17:43

Beste

Ik en mijn vriendin hebben een huis (gekocht). We hebben het huis bezocht met een Immo-kantoor. Daar hebben ze me gezegd dat bepaalde kasten in de living bij de verkoop horen met de op-trek-systemen die voor de ruiten hangen. Nu we de verkoopovereenkomst getekend hebben. Zijn de verkopers en wij (de kopers) in het huis afgesproken om eventueel onroerende goederen (tafel,stoelen...) over te nemen voor een bepaalde prijs.
Nu, volgens de verkopers horen die kasten en op-trek-systemen niet bij de verkoop en worden deze mee genomen of moeten wij hiervoor betalen (waar ze absurd veel geld voor vragen)
De kast zou vasthangen met twee schroeven maar is wel met silicone dichtgespoten aan de muur. Zo zijn er ook tabletjes waar je fotokaders op kunt plaatsen niet bij de verkoop, ook hangen deze bevestigd aan de muur met schroeven.
(een kast wat vast is bevestigd aan de muur zelfs met twee schroeven heb ik na het verwijderen twee gaatjes in de muur, moeten deze dan ook opgevuld worden en over behangen worden?)

Zo zijn er ook op het overdekt terras muziekboxen bevestigd aan de muur of deze mogen meegenomen worden?

Ik heb al veel opzoek werk gedaan over wat de verkoper mag meenemen en wat niet. Dus hierbij mijn vraag wat mag de verkoper wettelijk meenemen uit het verkochte huis en wat niet.
Alvast bedankt!

Joris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2020 18:23

Dat zijn allemaal roerende zaken, en mogen dus meegenomen worden. Je kan echter wel eisen dat alle schade veroorzaakt door dat wegnemen, deskundig hersteld wordt. Als ze dat niet kunnen mogen ze het natuurlijk ook laren hangen, gratis wel te verstaan.

Reclame

Terug naar “Kopen”