geluidsopname als bewijs

croos
Topic Starter

geluidsopname als bewijs

#1 , 23 okt 2020 08:29

Heeft een geluidsopname (stiekem genomen) enige waarde bij een verkoop van een woonhuis.
Het zit zo, er is bij de notaris een mondelinge afspraak gemaakt rond een vraagprijs naar een kandidaat koper toe. De notaris heeft aangegeven, we gaan dit niet op papier zetten, iedereen is hier akkoord en ik ga er van uit dat we dit doen in vertrouwen.
Ik ken de mentaliteit en ben altijd op mijn hoede, daarom heb ik dit opgenomen met een voice recorder.
Heeft deze opname juridische waarde mochten de andere partijen toch nog terug komen op de onderlinge afspraak?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 23 okt 2020 10:07

het heeft waarde, maar het zal aan de rechtbank zijn om het al dan niet te aanvaarden als bewijs

basejumper

#3 , 23 okt 2020 18:56

Wordt moeilijk. Andere deelnemers kunnen beweren dat na het einde van de opname er opnieuw gediscussieerd is en andere afspraken gemaakt werden. En dat u bewust die opname niet voorlegt.
Dat gaan ze niet kunnen bewijzen. Maar veel rechters gaan bij verborgen opnames toch veel omzichtigheid aan de dag leggen om dit als bewijs te aanvaarden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 okt 2020 19:09

ALS u ook iets hebt gezegd dan hoogstens als begin van bewijs...
Rare opmerking van notaris... gaat niet over een snoepje kopen of niet ....
Alles wat gezegd wordt dient best te worden genoteerd... zo heb ik bij een verkoop van het huis terloops vermeld dat er vroeger een deur was in de tuin met de spiegelwoning ernaast. Deur staat er nog bij buur langs onze kant al voor vorige eigenaar dicht gemetst. Mogelijk zelfs bij de verkoop door de oorspronkelijk eigenaars. Notaris van de koper heeft dat nog in akte opgenomen om alle twijfel en verantwoordelijkheid duidelijk te stellen.

Terug naar “Kopen”