foutieve informatie over de conformiteit van de elektriciteit door de verkoper gegeven en getekend in de compromis

Jalu
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

foutieve informatie over de conformiteit van de elektriciteit door de verkoper gegeven en getekend in de compromis

#1 , 24 jan 2021 15:47

In de compromis werd gegarandeerd dat de elektriciteit conform het Arei is. Er was nog geen positief keuringsverslag omdat de keuring nog moest gebeuren.
Nu na 3 maanden kom ik er toevallig achter dat de installatie is afgekeurd en zelfs niet mag opgestart worden vooraleer de opmerkingen hersteld zijn.
Het was de bedoeling een instapklare woning te kopen maar niet om vanaf dag 1 met breekwerk te zitten.
Wat zijn de mogelijkheden?
-Kan ik eisen dat de elektriciteit in orde gebracht wordt nog voor de ondetekening van de akte?
-Kan ik eisen dat de schade die er door werken zal aangebracht worden aan wanden en vloeren hersteld worden op kosten van de verkoper.
- Kan ik een schadevergoeding eisen die zowel de werken voor het conform maken als de afwerking, het derven van het genot bevat
Kan ik de compromis ontbinden.
De akte is nogniet ondertekend.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2021 16:34

Als niet is voldaan aan de belofte gemaakt in de compromis kan men u het beloofde niet leveren.
Dan is de verkoop nietig.
U kunt ook in der minne een andere oplossing zoeken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur

#3 , 24 jan 2021 16:55

Inderdaad, hij kan nu (nog) niet leveren wat overeen gekomen was.
Gewoon bij de notaris een som laten inhouden en zelf laten in orde brengen zal het eenvoudigste zijn denk ik.
Tenzij de verkoper er nog in slaagt èn de leidingen in orde te brengen, èn de daarbij aangebrachte schade "perfect" te herstellen.

Hebt u de tijd om te wachten tot afwerking, anders moeten hier ook de meerkosten in rekening gebracht worden?

Reclame

Terug naar “Kopen”