appartement kopen

vinterke
Topic Starter

appartement kopen

#1 , 17 jun 2011 17:49

Hallo,

Ik heb een vraag, het appertement waar wij al 30 jaar wonen zou
binnen het jaar moeten verkocht worden, wij zouden het graag zelf komen (meer bepaald ik).
Maar ik kan zelf geen lening krijgen wegens te weinig inkomsten.

Nu is mijn vraag kan het bv dat mijn vader de lening aangaat en ik later (wanneer ik een vast inkomen heb) die
kan overnemen?
Of kan er iets geregeld worden als dat we het samen aankopen en dat ik 99% eigenaar ben en mijn vader 1%?
Of kan er een schenking gebeuren?

het is dus de bedoeling dat het appertement dus ooit voor mij zal zijn, en niet dat mijn broers en zus eraan kunnen.
Wij zijn een samengesteld gezin, mijn moeder had twee kinderen uit een vorig huwelijk (die zijn geadopteerd door de huidige man van mijn moeder)
Mijn vader heeft twee zonen (waarvan één niet van hem is, maar wel op zijn naam staat) en de andere is wel van hem maar leeft van het OCMW.
Mijn vader wilt dus voorkomen dat zijn twee zonen ook eigenaar kunnen worden van het appartement.

BEdankt
Sara

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
soulimane

#2 , 28 jun 2011 22:05

Jah dat kan door schenking... Word in akte opgesteld, vraag aan een notaris. Lening kan je krijgen als iemand vast werkt....

Reclame

Terug naar “Kopen”