lek in buizen onder de grond

Jelleke
Topic Starter

lek in buizen onder de grond

#1 , 15 nov 2012 11:09

Wij hebben 3 maanden geleden een huis gekocht maar blijkbaar is er iets mis met de ketel van de verwarming. Er zou een lek zijn onder de grond waardoor het water steeds van onze ketel loopt. Weet er iemand of dit een verborgen gebrek is of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 15 nov 2012 13:32

Het is een verborgen gebrek als de verkoper
-ervan op de hoogte was
-geprobeerd heeft het te verbergen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

roharro

#3 , 15 nov 2012 14:53

Het is een verborgen gebrek als de verkoper
-ervan op de hoogte was
-geprobeerd heeft het te verbergen.
Het is niet te bewijzen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

GlenVerbeeck

#4 , 16 nov 2012 14:49

ja het is een verborgen gebrek :s

jefke007

#5 , 16 nov 2012 21:18

Ook geen bewijs ? als de buren er iets van zouden gemerkt hebben ?
(door dat de eigenaar er zelf heeft over gesproken, of doordat er de laatste tijd misschien af en toe wagens van een verwarmingsinstallateur voor de deur stonden met naam van het bedrijf op ?)

roharro

#6 , 16 nov 2012 21:30

ja het is een verborgen gebrek :s
Ja alles wat onder de grond zit is per definitie verborgen want men kan het niet zien!
Maar de juridische definitie van "verborgen gebrek" is iets helemaal anders...

Veel hangt ook af van de ouderdom van de woning. Ikzelf bewoon een oudere villa, dat is charmant maar heeft zijn prijs qua onderhoud en herstellingen. Meerdere malen per jaar heb ik herstellingen aan mijn been, dikwijls dure herstellingen. Gesteld dat ik ik de villa verkoop dan zal de nieuwe eigenaar meer dan waarschijnlijk hetzelfde aan zijn been hebben. Maar kunnen we hier spreken van verborgen gebreken? Neen toch, het zijn eerder "te verwachten problemen".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 nov 2012 11:04

Een verborgen gebrek is iets dat moedwillig werd weggestoken en verzwegen bij verkoop.

Terug naar “Kopen”