Hoi,
even de situatie schetsen.
Sleutel-op-de-deur nieuwbouwwoning werd vorig jaar aangekocht en vorige maand volgde de voorlopige oplevering
aangaande de meerwerken en afwerking conform de gekozen pakketten.
tot dan nooit problemen gehad met aannemer, bouwfirma, enz...
De oplevering volgt en als 2 leken proberen we zo goed en zo kwaad mogelijk binnen een bepaalde
tijdspanne alle gebreken te ontdekken. Deze werden in een PV gegoten.
Vervolgens in het huis beginnen werken en jammer genoeg het ene na het andere foutje, gebrek, enz tegengekomen.
Allemaal zaken die met het blote oog tijdens de oplevering niet of nauwelijks opvielen maar waar, bij nader bekijken, toch de nodige vraagtekens
qua afwerking bij gesteld konden worden.
Nu tijdens de voorlopige oplevering is er meermaals duidelijk vermeldt geweest dat deze kleine gebreken nog steeds gemeld
mochten worden en dat ze deze gingen komen oplossen.
Wij hebben hiertoe poging ondernomen maar al gauw bleek de wind danig te zijn gedraaid. Er werd niet of nauwelijks
gereageerd op onze opmerkingen die we enkel via e-mail konden opsturen.
Vervolgens is het bouwverlof begonnen... en kunnen we bij wijze van spreken ons nog steeds niet douchen.
Wij krijgen het sterke vermoeden nu zij al hun schijven betaald hebben gekregen ze ons links laten liggen met een nieuwbouw waarin
nog steeds de nodige gebreken zijn.
De eerste opmerkingen kregen al meteen een onguur antwoord als:
"zonder enige bekentenis van gebreke maar als commerciële tegemoetkoming zullen we langskomen met houtpasta en overschilderbare siliconen..."
Iets wat overigens geen oplossing is voor onze problemen maar truuks van luie Charel.
Mijn vraag nu:
- doe ik er beter aan de gebreken te bundelen en via een aangetekend schrijven door te geven?
- Waar kan ik hulp/info vinden aangaande zaken die ik nog mag/kan eisen van deze firma?
Kan ik deze eventueel hier eens posten en laten beoordelen?
Alvast bedankt!
mvg,