#1 , 23 okt 2013 15:39
Even kort de situatie schetsen:
Vier jaar geleden heb ik een huis gekocht met mijn nu ex-vriend, we zijn uit elkaar gegaan en ik heb iemand nieuw leren kennen, inmiddels zijn wij nu al een jaar samen en het huis staat nog altijd op naam van mij en m'n ex-vriend, we zijn dus naar de notaris gegaan om het te laten schrijven op de naam van mij en m'n huidige vriend.
Hij kon mij evenwel niet zeggen bij ons gesprek wat de kosten juist zouden zijn voor het schrijven. Sommigen zeggen dat het niet meer dan 2,5 mag zijn, maar ik denk dat het 10% zal zijn (de prijs wordt berekend op de laatste schatting en dat was €140 000)
Hij zou mij laten weten wat voor mij de voordeligste oplossing was, ofwel het huis op mijn naam laten schrijven (maar bij de lening moeten we dan een indeplaatsstelling aanvragen en ik denk niet dat ik alleen de lening zal verder mogen afbetalen van de bank, of kan je dit met twee doen? Zelfs al staat het huis maar op één naam, want het is absurd dat mijn vriend betaalt aan een huis dat niet het zijne is)
Ofwel dat m'n ex-vriend z'n deel verkoopt aan mijn vriend. En hij opteerde voor het laatste, dat dat zogezegd het goedkoopst is voor ons.
Wat denken jullie, of nog enige opmerkingen/goede raad?
Bedankt!