Dubbele mondelinge optie gegeven door 2 makelaars

zymos
Topic Starter

Dubbele mondelinge optie gegeven door 2 makelaars

#1 , 23 jan 2014 15:15

Goedmiddag,

Ik zit in de situatie dat ik een woning wil kopen
Ik heb een woning gezien
Toen kwam ik een nieuwbouw project tegen
De makelaar heeft me onderhands de optie gegeven om een huis uit te kiezen als motivatie om af te zien van het andere huis (bij dit project zijn 2 makelaars betrokken).
Een dag voordat de woningen worden toegewezen belt de makelaar me dat de andere makelaar ook dat huis aan iemand anders onderhands onder optie gezet heeft, en dat er nu een loting zou moeten plaats vinden.

Side notes:
De andere partij had in het voorgaande project (wat niet uitgevoerd werd) een koop contract getekend voor een heel andere woning op dezelfde plek
Dat is dus ontbonden.

Ik heb op basis van de optie een andere hele leuke woning laten schieten om deze te kunnen nemen.

Mag het nu zomaar tot loting komen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 23 jan 2014 15:37

Onderhands? Was er een geschrift? Heeft u betaald voor die optie?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

zymos
Topic Starter

#3 , 23 jan 2014 16:04

Nee, niet specifiek die dat benoemen, wel die aangeven dat er een voorinschrijving was op het specifieke bouwnummer.

Onderhands als in, voordat het verkopen live ging, was er de toezegging voor een optie.

Reclame

roharro

#4 , 23 jan 2014 16:32

Nee, niet specifiek die dat benoemen, wel die aangeven dat er een voorinschrijving was op het specifieke bouwnummer.

Onderhands als in, voordat het verkopen live ging, was er de toezegging voor een optie.

Euh....dit begrijp ik niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”