immokantoor - toch zelf kopen ?

rome
Topic Starter

immokantoor - toch zelf kopen ?

#1 , 28 apr 2014 21:59

Hallo,

Mijn bijna-ex en ik kwamen niet overeen met de waarde van het huis (ik wou het kopen, maar hij schatte het veel hoger (wil geld hebben)).
Daarom een immo-kantoor ingeschakeld.
Ons huis staat te koop via een immo-kantoor : 300.000 € --> niemand komt kijken. Prijs van huis wordt verlaagd : 280.000 € --> niemand komt kijken. Prijs wordt opnieuw verlaagd naar 250.000 € : kan ik nu zeggen 'IK koop het nu'. Kan ik weigeren te tekenen indien er nu wel kandidaten zijn om het huis te kopen? Moet ik wachten tot contract met immo (6 maanden) is afgelopen, kan immo misschien schadevergoeding eisen?

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2014 22:18

termijn immo ofwel laten verlopen ofwel via immo kopen ( kan via een stroman gebeuren - notaris)zoals elke koper

rome
Topic Starter

#3 , 29 apr 2014 07:19

via stroman : dan moet ik dus wel het percentage (3,63 %) voor het immokantoor betalen ... :( (op 250000 € is dit +/- 9000€ ...) ?

Reclame

Franciscus

#4 , 29 apr 2014 11:35

Tja dat is inderdaad uw keuze.

Turaki

#5 , 29 apr 2014 11:47

U bent niet verplicht om enig bod te aanvaarden, zelfs als de vraagprijs ov hoger wordt geboden. Weet wel dat bij veel immo's een vergoeding verschuldigd zodra er een serieus bod binnenkomt, en dat de vergoeding dus niet afhangt van het aanvaarden van het bod.

mava105

#6 , 29 apr 2014 12:21

Zelfs als het contract met de immo na 6 maanden is afgelopen, kunnen ze toch nog hun vergoeding vragen als het pand verkocht wordt aan een persoon die tijdens hun contract het pand bezocht.

JorisB

#7 , 06 mei 2014 16:46

Zelfs als het contract met de immo na 6 maanden is afgelopen, kunnen ze toch nog hun vergoeding vragen als het pand verkocht wordt aan een persoon die tijdens hun contract het pand bezocht.
De koper moet het niet noodzakelijk bezocht hebben.
De makelaar moet er individuele en specifieke informatie met betrekking tot het pand aan verleend hebben.
Hij heeft na het beëindigen van de makelaarsovereenkomst zeven werkdagen de tijd om aan zijn opdrachtgevers een lijst te bezorgen van al de personen waaraan hij dergelijke informatie gaf.
Enkel als de uiteindelijke koper op de lijst staat, deze lijst tijdig werd bezorgd én de verkoop geschiede gedurende 6 maand na het beëindigen van de makelaarsovereenkomst, dan is de makelaarscommissie verschuldigd.

Terug naar “Kopen”