Huis met heel veel spullen door de vorige eigenaar

Eclectica
Topic Starter

Huis met heel veel spullen door de vorige eigenaar

#1 , 07 mei 2014 11:56

Hallo,

Mijn vader heeft onlangs een huis gekocht via een openbare verkoop (dmv een notaris)

Inmiddels is de huidige eigenaar al verhuisd, morgen moet mijn vader de akte gaan tekenen. Maar we hebben gemerkt dat er nog heel wat achtergelaten is door de eigenaar, er was eigenlijk mondeling afgesproken dat alles weg zou zijn voor mijn vader er zou intrekken maar dat is blijkbaar nog niet het geval.

In de tuin is er bijvoorbeeld nog een hondenhok, In de berging staan nog heel wat spullen die mijn vader niet nodig heeft
En de living en slaapkamers staan nog vol met spullen.

Mijn vader had graag een soort overeenkomst gemaakt met de notaris waarbij de kosten van de afval voor de eigenaar zou moeten zijn.
Kan mijn vader dit doen of zijn alle kosten die een firma zal moeten komen ophalen helemaal voor hem?

Indien niet het geval zou er iemand mij kunnen helpen wat er in zo'n overeenkomst zou moeten staan?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2014 15:34

Leeg is leeg ..dus voorzien van lichtpunten en kuismateriaal ... graag die wettekst aub.
De drie elektriciteitsdraden met een kroonsteentje zijn voldoende

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2014 15:57

Ik meende dat de verkoper tevens ook dient te voorzien in lichtpunten en het achterlaten van kuismateriaal,
maar mogelijk is dit eerder een ingeburgerd fatsoen, in plaats van een verplichting.

.
Nog nooit van gehoord. zal wel een plaatselijk gebruik zijn zeker, zeker geen wettelijke verplichting..

Reclame

KJ86

#4 , 07 mei 2014 16:48

Ik meende dat de verkoper tevens ook dient te voorzien in lichtpunten en het achterlaten van kuismateriaal,
maar mogelijk is dit eerder een ingeburgerd fatsoen, in plaats van een verplichting.

.
Nog nooit van gehoord. zal wel een plaatselijk gebruik zijn zeker, zeker geen wettelijke verplichting..

Ik zou wel willen weten waar dit een plaatselijk gebruik is, als dat soort van beleefde mensen nog bestaat, is het misschien het overwegen waard om te verhuizen. :wink:

Terug naar “Kopen”