verborgen gebreken

joycegrijseels123
Topic Starter

verborgen gebreken

#1 , 16 jul 2014 15:10

Beste,
Ik heb vorig mijn huis gekocht en in de maand juli van vorig jaar heb ik wateroverlast gehad in huis na een hevige onweersbui. Dit jaar heb ik in de maand juli net hetzelfde voorgehad.
Wat blijkt nu dat de vorige eigenaars van het huis op de hoogte waren van dit probleem.
Zij hebben namelijk zelf enkele keren wateroverlast gehad in het huis ten tijde zij daar woonden (2jaar). De vorige eigenaars hebben mij dit probleem niet gemeld. Zij wisten mij zelfs te zeggen dat ik nooit wateroverlast in huis zou kunnen hebben omdat het huis zich niet in een overstromingsgebied bevindt . Zij hebben mij hiervan zelf een attest overhandigd.
De wateroverlast is te wijten aan de buizen van de riolering in de straat die niet breed genoeg zijn en dus al het water niet kunnen wegloodsen.
Ik zou nu graag via u teweten komen of ik de vorige eigenaar aansprakelijk kan stellen voor de verborgen gebreken of helemaal niets kan doen?

Dank op voorhand

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2014 15:56

Vorige eigenaar is niet verantwoordelijk voor de te kleine diameter van de rioleringsbuizen onder de straat.
Die zijn eigendom van uw gemeente.
Het attest van overstromingsgebied houdt met deze buizen geen rekening. Heeft er trouwens helemaal niets mee te maken.
Je kan hoop en al uw gemeente verantwoordelijk stellen dat ze hub rioleringsstelsel niet up-to-date houden.
Zo heeft de stad Leuven (althans hun verzekering) me ooit een nieuwe CV ketel vergoed, omvat door het bijkomen van een grote verkaveling verderop de riolering te klein waren geworden. Kelder 2 maal ondergelopen in 14 dagen.
Stad heeft zijn fout erkend, en het jaar erop werden de straten opgebroken en werken uitgevoerd. Sedertdien alles OK.

Reclame

Terug naar “Kopen”