Wij hebben een klein half jaar geleden ons huis gekocht. Bij het starten van de renovatie van de zolder, ben ik tot de constatatie gekomen dat een van de steunbalken rot is. Het dak werd dichtgespoten met PUR schuim door een firma, en eveneens de betreffende aangetaste draagbalk werd (licht) bedekt door dit schuim. Ik kon dit dus onmogelijk vaststellen tijdens de bezoeken. Ik ben er wel zeker van dat de verkoper op de hoogte moest geweest zijn van de aantasting van deze balk, aangezien er op verschillende plaatsen zich schuim in de rottende delen van de balk bevindt. De aangetaste balk werd dus door een firma overspoten. De vorige eigenaar was reeds begonnen met het proper maken van een deel van het schuim dat zich op andere houtprofielen bevond, maar is daar op een bepaald moment mee gestopt. Ik vermoed dat hij doorhad dat dit probleem eerst opgelost moest worden voor hij voort kon doen, en nu zit ik er dus mee. Heeft het zin om een procedure te starten om hem te doen opdraaien voor de herstelingskosten?
Ze hebben trouwens ook een lek in de waterleiding van de keuken voor ons verzwegen, met een groot deel rottende keukenkasten als gevolg, dat hebben we gelukkig zelf al hersteld.