Openbaar verkoop: geen deurwaarder gezien

Sander88
Topic Starter

Openbaar verkoop: geen deurwaarder gezien

#1 , 14 mar 2015 13:25

Beste,

Twee weken geleden heb ik op de openbaar verkoop van een huis het hoogste bod gedaan op de eerste zitdag. De laatste dag van de termijn van 15 dagen is er een hoger bod gekomen.
Dat heb ik moeten vernemen door zelf naar de notaris te bellen. Ik heb dus geen deurwaarder gezien... .

Mijn vraag is nu, zijn hier fouten gemaakt? En kan dat alsnog in mijn voordeel spelen? Of is de deurwaarder enkel verplicht om het bod bij de notaris mee te delen?

Met vriendelijke groeten,

Sander

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 18 mar 2015 09:18

Het moet aan de notaris betekend worden en de deurwaarder moet u als koper op de hoogte brengen. Het feit dat dit niet gebeurd is, is van ondergeschikte orde omdat u op de hoogte bent gebracht door de notaris. Je kan dus niet betwisten dat je niet op de hoogte was/bent van het hoger bod.

sloeberken

#3 , 18 mar 2015 09:49

Het moet aan de notaris betekend worden en de deurwaarder moet u als koper op de hoogte brengen. Het feit dat dit niet gebeurd is, is van ondergeschikte orde omdat u op de hoogte bent gebracht door de notaris. Je kan dus niet betwisten dat je niet op de hoogte was/bent van het hoger bod.
Er is geen schriftelijk bewijs dat er een hoger bod is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Kopen”