Tijd voor verlijden akte nieuwbouw

skydrive
Topic Starter

Tijd voor verlijden akte nieuwbouw

#1 , 23 mar 2015 09:31

Beste,

Wij staan op het punt om verder te informeren voor een lening en zouden graag een rentevoet vastleggen daar de rente momenteel heel goed staat. 23/03/15

Echter heb ik nog eens de aannemer gecontacteerd en deze wist mij te zeggen dat de akte slechts verlijd kan worden als de nutsvoorzieningen in de straat liggen en er bouwvergunningen kunnen aangevraagd worden. Dit klopt allemaal maar dit zou maar voor eind augustus zijn. Is de maximum tijd tussen het vastleggen van de lening en het verlijden van de akte maximaal 4 maanden? Zo ja bestaan er methodes om deze tijd uit te rekken? of moet ik gewoon wachten met de lening tot ik zeker weet dat alles lukt binnen de 4 maanden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,
Matthias

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 mar 2015 11:33

Voor bouwwerken in aanneming wordt er geen notariële akte opgesteld.
Ik veronderstel dat het gaat over de bouwgrond ofwel gaat het om een gecombineerde aankoop grond+huis sleutel op deur?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

skydrive
Topic Starter

#3 , 23 mar 2015 12:25

Nieuwbouw met gecombineerde aankoop grond huis met inderdaad een SOD firma.

Akte zou pas verleden kunnen worden in augustus daar de nutsvoorzieningen nog moeten getrokken worden. Maar hier kan men mij geen exacte datum voor geven momenteel dus ben ik bang dat als ik nu al een lening opstart deze niet op tijd bij de notaris terecht zal kunnen komen...

Mvg

Reclame

Meeboo

#4 , 23 mar 2015 12:54

kun je niet met je bank overeenkomen?

basejumper

#5 , 23 mar 2015 23:08

Aanbod lening is bij de meeste banken 3 maand geldig, bij sommigen 4 maand. Nu een lening aanvragen betekent dus sowieso dat er in juli een nieuw aanbod wordt afgeleverd op basis van de rentevoeten van juli. Dat rekken gaat niet lukken. Anderzijds : ECB heeft pas beslist maandelijk massaal obligaties op te kopen waardoor de rente quasi zeker laag blijft/mogelijk nog zal dalen. Puur economisch is er dus weinig risico. Maar deze scneario's kunnen wel doorkruist worden door politieke ontwikkelingen. Denk aan de krim, denk aan IS...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

skydrive
Topic Starter

#6 , 31 mar 2015 11:08

Beste,

Dank voor de antwoorden.

Het is omdat we net een super goede rentevoet gekregen hebben en deze u lichtjes gestegen is. Wij zouden dus graag die rentevoet behouden. Normaal beginnen de 4 maanden pas te lopen na het tekenen van de akte dus kunnen we misschien hier de tijd nog een beetje rekken. In theorie zouden we pas 1 mei mogen tekenen zodat we dan mei, juni, juli, augustus hebben.

basejumper

#7 , 31 mar 2015 22:33

De vier maand beginnen niet te lopen na het ondertekenen van de aanvraag, maar wel vanaf datum aflevering aanbod door de bank. En dat aanbod houdt rekening met de startrente op datum aanbod. Niet op wat u vandaag kreeg.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”