mazoutketel / erfdienstbaarheden

Franciscus
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mazoutketel / erfdienstbaarheden

#1 , 27 mar 2015 23:26

Voor een kennis een praktische vraag.
Gaan een eigendom kopen.
Morgen vermoedelijk compromis tekenen.
Is een attest mazoutketel en tank (groene dop)
Volgens de firma die het attest heeft afgeleverd zou attest ketel 17 maanden geldig zijn! Volgens wonen Vlaanderen vind ik wat ik dacht één jaar.
Vorig attest is van april 2014 ( weet morgenvroeg wel meer)

Volgens mij zal in juni of juli de verkoper toch over nieuwe attesten moeten beschikken
zowel voor de ketel als voor de schouw

Evenzo voor de schouw houtkachel ( te bezorgen door de huurder - deze gaat er uit eind april. Dus ook langer dan één jaar.
Gebouw is van 97.

Nog iets leuk -makelaar vermeld nergens dat woning in een mogelijk overstromingsgebied en voor de VMM is het een collectief te optimaliseren buitengebied ligt. Staat nergens in de advertentie op de websites.

Er zijn geen openbare erfdienstbaarheden edoch heeft de buur blijkbaar een strook grond naast de garage(loods) ingepikt - zelfs zijn afdak aan de garage(loods bevestigd en de afsluiting verwijderd tussen één meter en 50 cm maar zo'n 20 meter diep.
Staat ook nergens in compromis.

En uiteraard vrijwaring tegen alle zichtbare en verborgen gebreken :?
Met cheque voorschot aan makelaar... wat ik niet zo'n goed idee vind.. heb notaris voorgesteld.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 mar 2015 11:43

Hoe groot is de mazout tank? Is deze boven of ondergronds?

Kijk op het hypotheekkantoor eens de vorige koopakte na wat betreft eventueel vergunde dienstbaarheden. Bij gebrek daaraan zal de buur zich nooit op 30jarig gebruik kunnen beroepen... het pand is van '97.

Regio Waasland? Antwerpen? Welkom in Immoghanistan waar de enige geldende regel is dat alle andere er zijn om gebroken te worden.

Franciscus
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2015 18:07

Ondergronds.
Volgens makelaar + 3000ltr maar weet niet of het 5000 is.
Regio kempen.
Bijkomend volgens stedenbouwkundige inlichtingen is pand gelegen in een zone mogelijk overstromingsgevoelig en geheel of gedeeltelijk gelegen in een VMM-zuiveringszone collectief te optimaliseren buitengebied

In de compromis staat dan weer dat het volgens overstromingskaarten watertoets NIET gelegen is in een risicozone voor overstromingen of afgebakend gebied enz enz

Reclame

Terug naar “Kopen”