Hallo,
Wij hebben een woning te koop via een immobureau, deze heeft een mandaat die nog 3weken loopt, de opzeg is aangetekend verstuurt.
Wij hebben 1 kandidaat gehad op 5 maanden door de te hoge vraagprijs die het immo voorstelde, er wordt niks van moeite gedaan het huis verkocht te krijgen, en daar wij onze prijs nu een pak laten zakken, en er nu een normale verkoop kan tot stand komen, zou ik reeds nu al advertenties zetten.
Op het contract staat dat indien ik een koper/geïnteresseerde vind dat ik deze naar hen moet doorsturen, maar ik lees via een immosite dat als ik kan bewijzen dat de koper via mij komt, ik geen commissie moet betalen!
Pas op ik kan nog wat wachten hoor, maar ik vind de 3resterende nutteloze weken wat verloren.
Riskeer ik een kost als ik het nu reeds op immoweb zet? Indien men op mijn advertentie reageert, en ik doe het huisbezoek, dan is er nog geen verkoop tot stand gekomen, enkel de bezichtiging, neen?
Ik kan vragen om na de 3 weken iets op papier te zetten. Indien ze kunnen wachten.....
Of is dit geen goed idee, en wacht ik beter....
Bedankt!