makelaar opzeggen?

kruimeltje10
Topic Starter

makelaar opzeggen?

#1 , 26 apr 2015 19:43

Mijn man en ik gaan scheiden en hadden ons huis te koop gezet op enkele sites, ik kreeg telefoon van een man, die interesse had en die kwam kijken, de prijs vond hij ok en hij had een koper zei hij voor die prijs. Hij reed hiervoor ook bij mijn man en hij kwam terug met een getekend contract, toen kwam uit dat het een immobureau was, maar aangezien zijn belofte van die kopers heb ik ook getekend, 2 weken later kwam hij met de kopers, na bezoek kwam enkele dagen het bericht dat die mensen op de zwarte lijst stonden zonder dat ze het wisten, een smoes volgens mij, maar ja.

Er waren nog geïnteresseerden volgens hen, niemand kwam, op mijn papier van de makelaar staat, dat ze maandelijks mondeling verslag komen uitbrengen met wat ze gedaan hebben ivm kopers, enz.
1 keer heb ik telefoon gekregen enkel met de vraag of ze een 'te koop' bord mochten hangen, verder niks, op mijn vraag hoe het zit met kopers kwam een vaag antwoord. Op de verkoopsopdracht staat ook geen takenomschrijving, het mondeling inlichten gebeurt niet, en het was een loze belofte dat er voldoende kandidaten waren voor het huis.

Kunnen we hier onderuit,? Ze komen alleszins hun opdracht niet na, want ze geven geen mondeling maandelijks verslag.
Kunnen we iets doen, Moeten zij ons geen schadevergoeding ivm maandelijks mondeling verslag niet nakomen, de ondertekening van de opdracht dateert van 03/03/2015 en op die 2 maanden heb ik ze enkel telefonisch gehoord met de vraag over dat bord, dat was alles, wat ze doen om het huis te verkopen, zijn er kandidaat kopers? Ik weet het niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2015 20:23

Is het wel een erkende makelaar? Gezien zijn werkwijze denk ik van niet. Informeer eens bij het BIV of leg daar klacht neer .
http://www.biv.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

kruimeltje10
Topic Starter

#3 , 26 apr 2015 20:38

het nummer komt overeen met het adres en naam, dat heb ik gecheckt op de site van BIV

Reclame

Fabi

#4 , 27 apr 2015 12:11

Hallo, ik denk dat ik weet welk immo, namelijk hetzelfde voorgehad.
Je kan opzeggen binnen de 14 dagen, lees je contract eens na.
Ik hoop dat je nog niet telaat bent....

Groeten.

Fabi

#5 , 27 apr 2015 12:17

Oeps ja ik lees 3/3/15.

Nu kan je niet veel meer doen, ik heb gelukkig indertijd hem maar een mandaat van 3 maanden gegeven.
Sluwe vos alleszins!

Maar wie weet, misschien verkoopt hij je huis toch nog!

Terug naar “Kopen”