wanpraktijken makelaar_syndicus bij verkoop ?

dongiovanni
Topic Starter

wanpraktijken makelaar_syndicus bij verkoop ?

#1 , 19 jun 2015 12:23

-Wat als een makelaar voor de koop mondeling beweert dat slechts 20% van de gevelonkosten van een appartement voor de koper zijn en nadien blijkt dat het om 31 ging ( na onderteking van compromis helaas, waar dit wel in vermeld staat, gelijkvloers betaalt niet mee, speciale clausule). een mondelinge leugen dus

- gelijkvloers betaalt wel mee in de kosten van het dak? wat houdt dat in ? ook isolatie ?

-bij ondertekening van de compromis werd ook een volmacht ondertekent door mij voor de av, zogezegd omdat dat wettelijk verplicht was. (ook mondelinge leugen)
Dat klopt niet maar wat zijn de gevolgen ?

_het arei attest werd enkel de voorkant doorgemaild, dateer van 2010 en werd afgekeurd, aan de achterzijde heb ik dan gezien wat niet in orde was maar dat doc had ik pas na ondertekeing compromis ontvangen.

- De eerste alg vergadering was dec 2013 de tweede april 2015, mag dat zomaar? dacht max een jaar?

- ik merk geen afspraak rond bedrag mededinging, gevelkosten 15000 euro offerte van 1 aannemer en 1 schilder ? kan dat zomaar ?

het verkochte goed is verhuurd maar ik heb nog niks vernomen over de huurwaarborg wel gemaild maar krijg geen info.

definitieve akte moet nog ondertekend worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 19 jun 2015 12:57

- het staat letterlijk in de door jullie ondertekende compromis ? En dat heb je niet gelezen ?
- geen idee. Ik veronderstel van wel
- je ondertekent iets, en komt er dan later achter dat dat niet wettelijk verplicht is ? waarom niet uitgezocht VOOR je ondertekende ?
- de installatie moet niet conform zijn, en het attest is pas verplicht bij het verlijden van de akte. Als jij de inhoud van het verslag wil gebruiken bij de prijsafspraken, moet je zelf maken dat je dat verslag ziet voor het ondertekenen van het compromis.
- geen idee. ik vermoed dat dit geen probleem hoeft te zijn
- geen idee.
- wat zou je willen weten over de huurwaarborg dan ? Die blijft op een geblokkeerde rekening, dacht ik.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2015 13:10

Eens stevig met uw notaris gaan praten. zorgen dat u zo spoedig mogelijk de basisakte in handen hebt - de laatste drie verslagen van de AV - uw vertegenwoordiging (vermoedelijk geschreven voor promotor) intrekt.
Is deze basisakte al aangepast aan de wet van 2010 kan misschien ook een drukkingsmiddel zijn.
Familie heeft net een huis gekocht - makelaar had hen ook van alles wijsgemaakt.
Al veel kunnen rechtzetten maar in compromis had hij weer van alles gestoken - is tussen makelaar en notaris een pittig gesprekje geweest.
Er was geen contact mogelijk met de eigenaars - deze werden door makelaar afgeschermd... dus slecht één adres: kadaster.
Daarna hun gegevens opgezocht op internet - bleken na enkele gesprekken heel toffe mensen te zijn - akte is woensdag verleden en oude eigenaar heeft gezegd als ze nog iets willen weten ze steeds mogen binnen springen of bellen
Voor de rest zullen we wel aanzien. :D

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 jun 2015 15:45

Wat mondeling voor het ondertekenen van de compromis werd gezegd heeft NUL waarde.
De comprois hebt u vrijwillg ondertekendn bijgevolg rechtsgeldig wat geen dwang.
Het antwoord op uw andere vragen vindt u in de statuten van het gebouw. Lees die dus eerst na.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”