Eigenaar geeft telefonisch toestemming aan makelaar om deze opschortende voorwaarde op te nemen .De eigenaar moet toch steeds zijn toestemming geven
maar ik kan U volgen hoor
Dat hangt er vanaf wat er juist op dat papier staat en wie het getekend heeft. Als u dit als enige getekend heeft, dan bindt dit de tegenpartij tot niets.daarnet gebeld naar makelaar .
hij verklaart dat morgen avond een compromis getekend wordt met een andere gegadigde .
Kan dit nadat hij me eerst een papier wat betreft prijsovereenkomst laat tekenen ?
ik ben de enige die dit papier heeft getekend . Makelaar zou het door verkoper laten tekenenDat hangt er vanaf wat er juist op dat papier staat en wie het getekend heeft. Als u dit als enige getekend heeft, dan bindt dit de tegenpartij tot niets.daarnet gebeld naar makelaar .
hij verklaart dat morgen avond een compromis getekend wordt met een andere gegadigde .
Kan dit nadat hij me eerst een papier wat betreft prijsovereenkomst laat tekenen ?
Dat is zo, maar je kan het niet bewijzen.Ik dacht dat zelfs een mondelinge overeenkomst bindend kon zijn .
Toch er even op wijzen dat u met de opschortende voorwaarde afgekomen bent. Zelfs al hebt u een overeenkomst over de prijs, de verkoper hoeft helemaal niet akkoord te gaan met uw opschortende voorwaarde.ik ben de enige die dit papier heeft getekend . Makelaar zou het door verkoper laten tekenen
beweerde hij .
Ik dacht dat zelfs een mondelinge overeenkomst bindend kon zijn .
Tom, ik begrijp je standpunt . Het enige wat ik zou kunnen doen is naar het notariaat stappen en vragenGeef toestemming aan (is dus niet hetzelfde als "geeft makelaar de opdracht om")... Maar indien de makelaar op dat ogenblik reeds een andere kandidaat had die deze opschortende voorwaarde niet stelde, zie ik niet in waarom de makelaar niet aan die andere kandidaat zou kunnen verkopen. Zolang de topic starter niet kan aantonen dat de verkoper effectief akkoord ging met de afgesproken prijs + de opschortende voorwaarde, kan hij niet echt een punt maken, denk ik. De verkoper heeft de toestemming gegeven aan de makelaar om die voorwaarde toe te voegen, maar zich blijkbaar bedacht. Aangezien er formeel niets goedgekeurd is van die opschortende voorwaarde, geef ik de topic starter weinig kans om zijn gelijk te halen...
Tom, ik begrijp je standpunt . Het enige wat ik zou kunnen doen is naar het notariaat stappen en vragenGeef toestemming aan (is dus niet hetzelfde als "geeft makelaar de opdracht om")... Maar indien de makelaar op dat ogenblik reeds een andere kandidaat had die deze opschortende voorwaarde niet stelde, zie ik niet in waarom de makelaar niet aan die andere kandidaat zou kunnen verkopen. Zolang de topic starter niet kan aantonen dat de verkoper effectief akkoord ging met de afgesproken prijs + de opschortende voorwaarde, kan hij niet echt een punt maken, denk ik. De verkoper heeft de toestemming gegeven aan de makelaar om die voorwaarde toe te voegen, maar zich blijkbaar bedacht. Aangezien er formeel niets goedgekeurd is van die opschortende voorwaarde, geef ik de topic starter weinig kans om zijn gelijk te halen...