Neen, geen enkele deurwaarder zal iemand op straat zetten zonder uitvoerbare titel. En laat nu net een vonnis, maar ook een verkoopsakte, een uitvoerbare titel zijn. Dus indien dit opgenomen staat in de akte, is dit voldoende.Er zal geen enkele deurwaarder iemand op straat zetten zonder dat er een vonnis is van de vrederechter!.
Waarom zou je niet gewoon in je huurwoning blijven indien de verkoper niet uit jullie woning is? Pech voor de andere huurders, maar anders sta je inderdaad op straat. In principe moet jij ook uit je woning, maar als je er niet uit bent, zal de verhuurder ook naar de vrederechter moeten stappen, wat je weer wat tijd geeft zodat je niet met héél je inboedel op straat staat.En ik mag dan wel op straat staan, terwijl mijn laatste frank in huis zit.
Alternatief kan je tijdelijk op hotel, of iets huren voor korte termijn, en de kosten hiervan terugeisen van de verkoper. Natuurlijk, als hij al in een OCMW-woning gaat wonen, zal er niet veel te halen zijn...Waarom zou je niet gewoon in je huurwoning blijven indien de verkoper niet uit jullie woning is? Pech voor de andere huurders, maar anders sta je inderdaad op straat. In principe moet jij ook uit je woning, maar als je er niet uit bent, zal de verhuurder ook naar de vrederechter moeten stappen, wat je weer wat tijd geeft zodat je niet met héél je inboedel op straat staat.En ik mag dan wel op straat staan, terwijl mijn laatste frank in huis zit.