Hallo,
Mijn excuses als deze vraag al ergens anders werd beantwoord...
Ik heb in oktober vorig jaar een bungalow gekocht aan 70K, kleine 7k betaald aan notariskosten etc. Bungalow is gelegen in agrarisch gebied (woningbouwgebied). Domicilie wordt gedoogd maar is eigenlijk niet toegelaten. Ik heb dit kunnen kopen onder het kleine beschrijf, maar je moet wel 3 jaar gedomicilieerd zijn om hiervan te kunnen genieten. Dit vond ik al vreemd. De notaris maakt hier echter geen problemen van, maar als je je volgens de wet niet mag domiciliëren dan zou je toch automatisch 10% moeten aangerekend krijgen? Het is mijn winkel niet, maar dit leek mij persoonlijk niet erg logisch.
Nu, mijn plannen zijn gewijzigd. Ik dacht dit te verbouwen en een paar jaren te wonen, maar ik heb besloten dat ik liever in een andere regio een appartement wil kopen (of huren).
Zouden de kosten hoog oplopen voor mij indien ik dit verkoop en eventueel iets anders aankoop? Ik ben hier tot nu toe nog niet gedomicilieerd geweest. Stel dat ik kan verkopen met een paar duizend euro's winst (hopelijk, dit zou dan misschien mijn notariskosten kunnen dekken), dien ik hier op dan nog belastingen te betalen bijvoorbeeld? Ik vind wel verhalen van mensen die binnen de 3 jaar verkopen, maar mijn situatie kom ik niet echt tegen (nooit gewoond, domicilie niet toegestaan, verkoop misschien binnen het jaar... )
Alvast bedankt om te lezen en hopelijk heeft iemand de expertise of ervaring om toch een deeltje van mijn vragen te kunnen beantwoorden.
Grtn