Verhuren appartement - behoud klein beschrijf

NrG
Topic Starter

Verhuren appartement - behoud klein beschrijf

#1 , 20 jul 2015 11:47

Dag iedereen,

Ik heb net een appartement gekocht onder klein beschrijf (KI 639 en enige woning). Om aan deze voorwaarde te voldoen, moet ik er binnen de 3 jaar mijn domicilie zetten en er vervolgens 3 jaar na elkaar wonen.

Nu had ik het idee het appartement gedurende de eerste 3 jaar te verhuren en pas daarna er zelf in te trekken (en domicilie er te zetten).

Kan dit of geraak ik in dit geval het klein beschrijf alsnog kwijt? Welke fiscale gevolgen zijn er (naast verlies van de woonbonus tijdens verhuur)?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groeten,
Nora

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 20 jul 2015 12:02

Het registratiekantoor zal dit inderdaad opvolgen en je bij het verstrijken van die periode je verplichtingen helpen herinneren...

Indien je niet voldoet aan de voorwaarden zal je de ontdoken rechten (5%) + boete moeten betalen.

NrG
Topic Starter

#3 , 20 jul 2015 12:07

Ok bedankt. Ik bedoelde uiteraard binnen de termijn van 3 jaar om er zelf in te trekken en niet pas erna.

Dus in principe mag het? Nog andere gevolgen?

Reclame

Blaatpraat

#4 , 22 jul 2015 09:56

Als je nog maar net je appartement gekocht hebt, heb je toch geen woonbonus meer?

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 jul 2015 10:04

woonbonus bestaat nog altijd, weliswaar een woonbonus light.

Terug naar “Kopen”