Ik kreeg gisteren vol enthousiasme een vriendin van me aan de lijn.
In september zou er op de Heysel een beurs doorgaan over een tweede verblijf in het buitenland.
Haar situatie is de volgende:
ze verdient rond de 1500 netto en betaalt nog 24 jaar een appartement af aan een kleine 500 euro per maand. Om als alleenstaande een lening te krijgen, was het al niet simpel. Ouders hebben borg gestaan. Daarnaast heeft zij ook nog zaken zoals een auto en PC op afbetaling.
Nu komt zij met het verhaal af: er is een immokantoor dat oa opbrengsteigendommen verkoopt in Florida. Je hebt er al rond de 80 000 euro.
Die worden dan via een immo verhuurd en na aftrek van alle kosten hou je er zelf zo'n 4000 euro aan over. Je kan ook x aantal dagen per jaar zelf naar daar gaan. Goed, zij gaat ervan uit: dat is altijd verhuurd ( zoals de website beweert) en met de huurgelden betaal ik dan een tweede lening af.
Ik heb niet echt gereageerd, maar iets in mij zegt dat elke bank dit verhaal bijna als psychotisch zal aanschouwen, zeker gezien het feit dat ze al een lening heeft.
Je kan "beloven" dat een pand altijd verhuurd is, maar of dit in werkelijkheid ook zo is?
Graag jullie meningen. Als ik raad geef, wil ik ook de juridische kant van de zaak wat toelichten.