Vraagje, misschien vind ik hier de weg naar een sluitend antwoord/actie.
STEL
je koopt een appartement op basis van plannen bij een immokantoor/promotor. Binnen dit project heb je nog de mogelijkheid uw inrichting zelf te bepalen (keuken, badkamer, ...) binnen een vooropgesteld budget in overeenkomst met het immo kantoor. Het immo kantoor staat nog wel in voor de realisatie van uw keuzes met zijn bouwpartners/onderaannemers tot een VOLLEDIGE afwerking.
De voorziene einddatum, waarop uw verhuis staat ingepland, komt in zicht. De werken zijn allesbehalve afgerond. Keuken is nog niet geïnstalleerd, er is nog een lek waarvan de oorsprong niet duidelijk is en ook de gemeenschappelijke delen zijn nog niet afgerond. Uw eigen woonst is wel al doorverhuurd dus u moet zelf wel verhuizen en u wordt gevraagd het volledig saldo te betalen aan het Immo kantoor. Mijn vragen hierbij:
* u hebt zelf geen contract met de (onder)aannemers. Dit gebeurt door het Immo kantoor. Welke inspraak heb ik voor de voorlopige oplevering?
* Als ik overga tot verhuis ga ik dan ook "stilzwijgend" de voorlopige oplevering aan hoewel ik zelf geen contract heb met de (onder)aannnemers?
* kan ik een deel van het saldo inhouden tov het immo kantoor voor de niet verwezenlijkte delen (keuken, gemeenschappelijke delen, gebreken aan afwerking, ...)?
* Is de wet breyne van toepassing ter bescherming van mezelf?
* kan ik het immo kantoor "in gebreke stellen" zoals dat met een aannemer kan gebeuren en een boete eisen voor de vertraging van de werken?
Mocht iemand hier vertrouwd mee zijn of een nuttig en eenduidend antwoord op kan geven dan hoor ik dat graag
alvast bedankt
groeten
Fred