uitkopen en kosten hieraan verbonden?

platte
Topic Starter

uitkopen en kosten hieraan verbonden?

#1 , 04 nov 2015 20:58

ik ben dus de pineut.
nog geen half jaar geleden een huis gekocht samen
de vrouw des huises bedriegd me
ze wil mij uitkopen zodat ik terug van 0 kan beginnen
nu volgens haar
als zij mij uitkoopt zou ik een boete moeten betalen omdat ik nog geen 3 jaar in dit huis verblijf.

ik ben zo anderhalf jaar geleden op de zelfde wijze gevaren
enkel hebben we toen samen het huis verkocht en werd die boete vrijgesproken

maar klopt dit wat ze verteld?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 06 nov 2015 11:35

“Art.2.9.4.2.1....5° de verkrijger verbindt zich ertoe :...b) in geval van de aankoop van een woning, dat hij of zijn echtgenoot de inschrijving in het bevolkingsregister of in het vreemdelingenregister op het adres van het verkregen onroerend goed zal verkrijgen binnen een termijn van drie jaar die ingaat op de datum van de akte van verkrijging, en die inschrijving ten minste drie jaar zonder onderbreking zal behouden...”(13 december 2013 Vlaamse Codex Fiscaliteit).

‘half jaar geleden een huis gekocht ‘ .Ik ga ervan uit dat dit gebeurde met toepassing van voornoemd artikel
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

wanton

#3 , 06 nov 2015 14:24

Einde of verbreking van de relatie kan als excuus dienen om de boete van klein beschrijf niet te moeten betalen. Beslissing ligt bij Registratiekantoor.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”