Meeneembaarheid door verrekening - registratierechten

PieterP
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Meeneembaarheid door verrekening - registratierechten

#1 , 02 mar 2016 17:27

Beste,

Op 20 oktober 2008 heb ik samen met mijn toenmalige vriendin een huis gekocht in Vlaanderen als natuurlijke personen (aankoopprijs 195.000 - klein beschrijf). Toen betaalden we hierop 8855 EUR registratierechten. Eén jaar later heb ik haar deel uitgekocht wegens een relatiebreuk. Op 30 november 2011 heb ik het huis dan moeten verkopen omdat de lening te zwaar was om alleen af te betalen.
Daarna ben ik beginnen huren in het arrondissement Brussel. Nu ben ik opnieuw aan het overwegen om een huis aan te kopen in Vlaanderen. Voornaamste reden is omdat ons gezinnetje dit jaar uitgebreid word met 2 kindjes. Aangezien ik enige kostwinner ben, hoopte ik om iets te kunnen recupereren van de reeds betaalde registratierechten. Maar nu las ik dat dit enkel mogelijk is als het nieuwe huis aangekocht word na maximum 2 jaar na de verkoop van m'n eerste woning. Enig idee of dit klopt en of er geen enkele manier bestaat om dit alsnog te bereiken?

Ik hoop alvast van wel... :(

Graag jullie mening hierover. Alvast bedankt!

Mvg,

Pieter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PieterP
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2016 17:36

Bronvermelding: zie artikel 61 op pagina 16 in volgende document: https://www.pim.be/telechargement/Wegwijs.pdf

Reclame

Terug naar “Kopen”