Afscheiding tuin nieuwbouw

Cynthiavo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afscheiding tuin nieuwbouw

#1 , 19 mar 2016 21:38

Hallo,

We hebben net een huis gekocht, waar ze ernaast een nieuwbouw aan het zetten waren terwijl. tijdens de werken hebben ze de omheining tussen de twee gronden weggenomen waardoor de tuinen niet meer afgescheiden zijn. Nu is die nieuwbouw af maar er staat nog steeds geen afscheiding. Volgens de vorige eigenaar ging er een afscheiding komen...

Zijn ze verplicht een nieuwe te zetten?
Worden die kosten gedeeld door de toenmalige eigenaar en de bouwers van de nieuwbouw?
Zijn ze niet verplicht een nieuwe te zetten?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 19 mar 2016 22:46

De afsluiting stond er bij uw aankoop?
De afsluiting staat in uw akte?

Cynthiavo
Topic Starter

#3 , 19 mar 2016 23:09

neen jammer genoeg maar blijkbaar was er een overeenkomst met de huidige eigenaars dat die afsluiting wel ging komen.

Reclame

giserke

#4 , 20 mar 2016 01:00

'Blijkbaar' staat precies niet op papier. Dus heeft geen enkele waarde.

U kun wel verwachten dat deze die de omheining weggenomen heeft deze terug plaatst.

mava105

#5 , 20 mar 2016 08:59

Heb je de buurman zelf er op aangesproken? Dat is het eerste dat je moert doen. Daarna een AS sturen met eventueel foto van de oude toestand in bijlage.

Cynthiavo
Topic Starter

#6 , 20 mar 2016 16:59

Probleem is er woont nog niemand. Ik heb gisteren willen opzoeken wie nu eigenlijk de woning heeft gebouwd. kwam ik op een zoekertje uit dat waaruit blijkt dat de woning te huur heeft gestaan. zoekertje is verwijderd dus waarschijnlijk verhuurd.

Toen ik de woning kocht was de afscheiding al weg. dus ja ik vroeg me nu enkel af of wij nu mee moeten betalen voor een nieuwe of dat degene die dat weg heeft gehaald ervoor moet betalen.

mjers

#7 , 20 mar 2016 17:52

Die afsluiting was niet van u. Want toen u de woning kocht was die al verwijderd. Kan je dus niets aan veranderen.

Best is spreken met de eigenaar van de woning. Wat staat er in de akte? mogelijk kan u hem verplichten tot het plaatsen van een gemeenschappelijke afsluiting...
Zoniet zal u zelf een afsluiting moeten plaatsen op uw grond.

Franciscus

#8 , 20 mar 2016 23:15

Bij kadaster opvragen wie de eigenaar is van die woning.

Terug naar “Kopen”