wonen in recreatief woongebied.

Kenneth81
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

wonen in recreatief woongebied.

#1 , 29 mar 2016 14:30

Beste forum bezoekers,

Ik heb een woning op het oog dat ligt in een recreatief woongebied in de gemeente Stekene. Dit was vroeger een zone dat enkel in het weekend bewoond mocht zijn maar is sinds vorig jaar goedgekeurd door de provincie als recreatief woongebied. Er is nu permanent wonen toegestaan dus domicilie is mogelijk Nu is mijn vraag wat is het grote verschil met 'gewoon' woongebied en recreatief woongebied? Ik weet enkel dat er een beperking is op de bebouwbare oppervlakte, maar is dit alles? is de beslissing van de provincie permanent of kan dit opnieuw aangevochten worden en in het slechtste geval terug naar recreatie gebied voor weekendverblijven? De mevrouw van het immokantoor deed er maar heel warrig erover en ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Het gaat over veel geld en ik wil zo goed mogelijk geinformeerd zijn.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#2 , 29 mar 2016 15:22

Vaak ook op de hoogte van de gebouwen en je mag ook niet zomaar alles kappen. Maar goed, in 'normaal' woongebied heb je ook vele regeltjes. Het voornaamste verschil is dat de gemeente ook zomaar weer kan besluiten dat het alleen mag dienen als weekendverblijf. De pest van wonen in recreatiegebied, is dat bij wijze van vandaag op morgen, de regels weer kunnen veranderen. Als de gemeente dan ook nog eens gaat handhaven, dan heeft dat zeker invloed op de waarde van uw woning.

Dat de dame van het makelaarkantoor er warrig over doet, zegt al genoeg wat dat betreft.

Reclame

Terug naar “Kopen”