Inkopen in appartement

vv-ke
Topic Starter

Inkopen in appartement

#1 , 13 apr 2016 13:25

hoi allen, mijn vriend en ik dachten eerst een appartement te kopen van ons twee. Ik heb reeds eigendom sinds 2007. Uiteraard waren de appartementen toen iets goedkoper en betaal ik per maand niet zoveel terug aan de bank.
Nu wil mijn vriend zich inkopen, maar dat blijkt niet zo evenvoudig.
Onze redenering was, hij koopt zich in, en wordt voor een deel mede-eigenaar. Moest er ooit iets verkeerd lopen tussen ons wil hij gewoon zijn centen terug zien (met aftrek van zijn betalingen per maand, als hij gaat huren is hij meer kwijt). Ondanks dat ik een klein beschrijf heb zal hij toch een groot beschrijf moeten betalen. Tot daar aan toe, hij wordt dan ook wel mede-eigenaar.
Ik begin te denken dat precies allemaal eenvoudiger wordt om te zeggen kom we trouwen, dan kost het hem 400 euro en zit er die ganse papierwinkel niet bij, maar ik zou dan wel contractueel vastleggen wat van mij is en blijft.
pfff ... wie zit (of zat) in dezelfde situatie en hoe hebben jullie het opgelost? Ik hoor graag verschillende meningen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
johangel

#2 , 13 apr 2016 16:14

als jullie trouwen is hij nog geen mede-eigenaar hoor.

Reclame

Terug naar “Kopen”