Premie openbare verkoop

Avbogae
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Premie openbare verkoop

#1 , 15 apr 2016 08:11

Hallo allemaal,

Gisteren hebben wij deelgenomen aan een openbare verkoop met recht van hoger bod.
We willen het huis echt graag, maar een ander koppel ook, dus is de prijs flink de hoogte in gegaan.

Uiteindelijk hebben wij het hoogste bod gehaald. Indien iemand een hoger bod wil uitbrengen, kost dit direct 6200€ + bijkomende kosten dus we denken dat het huis definitief aan ons zal toegewezen worden. Hiervoor moeten we echter nog 15 dagen in spanning afwachten.

Ik vroeg me echter af of die premie nog steeds bestaat en altijd toegepast wordt: krijgen wij 1% als blijkt dat wij nog overboden worden?

Bedankt voor de antwoorden!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 15 apr 2016 08:32

Geen premie- of verdierenpikkers meer

In het vroegere systeem (dat tot 31 december 2009 gold) bestond er voor zogenaamde premiejagers of verdierenpikkers de mogelijkheid om her en der wat procentjes mee te pikken. Afhankelijk van de streek, waren er immers openbare verkopen met winst van verdieren en andere met winst van premie. In beide systemen konden mensen die niet écht wilden kopen soms veel geld verdienen. Bij winst van premie kreeg degene die op de eerste zitdag het hoogste bod had gedaan een percentje (bijv. 0,50%) op de prijs die hij geboden had.

http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 57251.html
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Avbogae
Topic Starter

#3 , 15 apr 2016 09:18

Bedankt voor het antwoord! Ik dacht dat het nog bestond maar dat het moeilijker wordt voor premiejagers omdat de tweede zitdag is afgeschaft.

Reclame

Lanox

#4 , 15 apr 2016 09:24

Af en toe lees je in de aankondigingen van openbare verkopen dat het nog steeds wordt toegepast.

Terug naar “Kopen”