Dag allemaal
Ik heb een bouwonderneming en heb een tijd geleden een stelling besteld in Polen die uiterlijk op 1 mei geleverd moest worden. Zij hebben mij die pas op 10 mei geleverd, waarbij de nodige technische documentatie nog later (gisteren pas) geleverd werd. Aangezien deze stelling voor zeer belangrijke project hier diende, moet ik wegens die vertraging mijn twee andere aannemingsovereenkomsten opzeggen en de werkers sturen naar deze project om vertraging in te halen. Hierdoor heb ik 10% + 10% opzegvergoeding moeten betalen. Aangezien die Poolse firma echt niet meewerkt en weigert te communiceren, ben ik van plan om mijn verlies bij hen via de rechtbank te recupereren.
Kan ik bij hen die 10+10% betaalde schadevergoeding vorderen + geld die ik kon krijgen volgens die opgezegde overeenkomsten? Of hoe ziet het eruit? Ik begrijp dat volledig bedrag zou ik nooit kunnen krijgen van de rechtbank maar ik wil ten minste de door mij betaalde opzegvergoeding terug ontvangen.
Er was geen overeenkomst, wel een offerte, de leveringstermijn werd afgesproken via email + ik heb geen ingebrekestelling naar Polen gestuurd, enkel telefonisch aangemaand.
Alvast bedankt!