Hallo!
Ik wou graag een paar antwoorden of advies, maar Eet niet goed in welke categorie dit moet komen. Dus dan maar hier.
Mijn vriend en ik zijn al een tijd op zoek naar een bouwgrond, maar aangezien we een groter stuk zoeken, is dit bijna niet betaalbaar.
Zijn ouders hebben een bouwgrond en stelden voor dat we deze kochten.
Wel we... Even de situatie schetsen.
Mijn vriend heeft twee zussen. De papa zegt bijvoorbeeld dat de grond 150 000 euro waard is. Dan moeten wij ( mijn vriend en ik) de prijs is drie delen en elke zus een derde uitbetalen. Dat wil zeggen dat de grond die we kopen 50 000 aan elke zus is, dus kost hij ons 100 000 euro.
Maar! De ouders willen de grond alleen op hun zoon zijn naam. Dus dat zou zeggen dat ik afbetaal voor een grond die niet van mij is.
Binnenkort gaan we naar de notaris om dit allemaal te bespreken maar ik wil toch voorbereid zijn.
Zijn hier clausules voor? Ik wil niet betalen voor iets wat niet van mij is.
Wat als we hier een huis op bouwen en we gaan uit mekaar? Of mijn vriend komt te overlijden?
Wat als we kinderen hebben?
Welke dingen moet ik zeker zeggen bij de notaris zodat ik me ook niet in het zak laat zetten?
Ze willen hun zoon indekken, maar ik wil toch ook mijn eigen indekken. En als we dit allemaal vastleggen en we trouwen, is dan alles toch 50/50 of niet?
Nog dingen waar ik aan moet denken?
Bedankt alvast...