huis kopen via openbare verkoop

pasall
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huis kopen via openbare verkoop

#1 , 22 jun 2016 09:13

Wij zijn bezig met een huis te kopen via openbare verkoop heb gisteren de huidige eigenaar aan de telefoon gehad hij deelde me mee dat hij niet wist dat de akte zo rap zou plaatsvinden dus dat hij nog daar wil blijven wonen maar wij willen aan de verbouwingen beginnen want binnen twee maand verloop ons huurcontract in ons huurappartement en willen we verhuizen naar het nieuwe huis welke stappen moet ik ondernemen mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jun 2016 09:20

gedwongen openbare verkoop of niet?

bosprocureur

#3 , 22 jun 2016 09:27

Hebt u dat huis al gekocht, of is het u al definitief toegewezen?

Wat staat er in de (voorgelezen ) voorwaarden?

Reclame

pasall
Topic Starter

#4 , 22 jun 2016 10:02

Jpv ja het is een gedwongen openbare verkoop mvgr

pasall
Topic Starter

#5 , 22 jun 2016 10:04

Bosprocureur volgende dinsdag gaan we de akte tekenen

mava105

#6 , 22 jun 2016 12:10

Die teken je toch op de koopdag zelf bij een openbare verkoop.
Denk niet dat de vorige eigenaar er nog in kan blijven na een gedwongen verkoop, tenzij het uitdrukkelijk in de verkoopsvoorwaarden staat. Staat daar "onmiddellijk vrij" dan moet hij het pand verlaten van zodra jij de akte tekent en betaald hebt.

bosprocureur

#7 , 22 jun 2016 12:48

En sta er op dat hij het pand ook effectief verlaten heeft. Bij afwijking, laat de notaris eerst een sluitende overeenkomst maken, anders mag je hier nog veel extra vragen komen stellen.

pasall
Topic Starter

#8 , 22 jun 2016 19:18

In de verkoopsvoorwaarden sta vrij bij akte als ze er niet uit willen moet ik dan een deurwaarder raadplegen en zo ja zijn de kosten dan voor mij

pasall
Topic Starter

#9 , 23 jun 2016 07:55

Bij een gedwongen openbare verkoop wie en wanneer moet mij de sleutel overhandigd worden?

Avbogae

#10 , 26 jun 2016 14:35

Wij hebben onlangs ons huis gekocht via openbare koop. Op de zitdag tekenden we de akte , en omdat er geen hoger bod kwam, werd het huis aan ons toegewezen. Je hebt dan 6 weken om alles te betalen. Nadat de betaling in orde was, hebben we afgesproken met de eigenaars en hebben zij ons de sleutels overhandigd.

bosprocureur

#11 , 26 jun 2016 17:58

Einde goed, alles goed. Succes nog !

Oude Belg

#12 , 27 jun 2016 16:40

Einde goed, alles goed. Succes nog !
Het is nog niet ten einde ; Avbogae is niet de topic starter!
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Kopen”