Gemeenschappelijke schutting

Avbogae
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gemeenschappelijke schutting

#1 , 16 aug 2016 20:40

Hallo,

Hopelijk staat mijn bericht in de juiste categorie.
Wij kochten een tijd geleden een huis. Het is een halfopen bebouwing en onze tuin wordt gescheiden van de buren door een draad. (De buren zijn huurders). We merkten dat de kinderen van de huurders constant aan deze draad hangen, waardoor hij helemaal scheef hangt naar onze kant.
We spraken de eigenaar zelf hierover aan en hij zegt dit te vervangen wanneer de huidige huurders het pand verlaten (binnen 1 maand). Hij gaf mee dat de schutting wel ZIJN eigendom is (al zei hij later weer dat de man van wie wij ons huis kochten, wel de palen betaald heeft).

Enkele vragen:
- is er een manier om te achterhalen of de scheiding gemeenschappelijk is of niet? Moet de buurman geen bewijs hebben als de schutting enkel zijn eigendom is? (Staat wel mooi op middellijn).
- als wij een Haag willen plaatsen langs onze kant van de scheiding, en de eigenaar geeft zijn akkoord om deze dichter bij de scheiding te plaatsen dan normaal moet, hoe wordt dit dan vastgelegd? Zodoende hij niet na 10 jaar kan zeggen dat onze Haag niet op 50 cm afstand staat?

Alvast bedankt!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wouter VH

#2 , 16 aug 2016 22:11

Volgens mij is wat op de grenslijn staat, gemeenschappelijk goed, wie dit ook betaald heeft. Als er een nieuwe schutting moet komen, gewoon de kosten delen?

Als u die haag dichter dan 50 cm wil plaatsen, zou ik dit wel laten vastleggen op papier, hoe net zullen andere u weten te zeggen :)

Avbogae
Topic Starter

#3 , 17 aug 2016 10:53

Volgens mij kan een schutting van 1 iemand zijn, is me toch zo verteld geweest... Hopelijk kan iemand dit opklaren.

Mocht de schutting gemeenschappelijk zijn, gaan wij uiteraard niet meebetalen voor een nieuwe gezien de huidige vernield werd door de buren...

Reclame

Lanox

#4 , 17 aug 2016 11:18

Mocht de schutting gemeenschappelijk zijn, gaan wij uiteraard niet meebetalen voor een nieuwe gezien de huidige vernield werd door de buren...
Heeft u de buren hiervoor al in gebreken gesteld? Voor alle duidelijkheid, dit zal u zelf dienen te verhalen op de huurders.

sloeberken

#5 , 17 aug 2016 11:28

dit zal u zelf dienen te verhalen op de huurders.
Is dat niet voor de verhuurder/eigenaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox

#6 , 17 aug 2016 11:46

dit zal u zelf dienen te verhalen op de huurders.
Is dat niet voor de verhuurder/eigenaar.
Waarom? Heeft hij die schade aangebracht?

Avbogae
Topic Starter

#7 , 17 aug 2016 13:11

de eigenaar zal de draad herstellen (en daarvoor gebruikt hij dan de waarborg van de huurders) dus dat is niet echt een probleem. Ik zoek vooral een antwoord op de vragen in mijn originele post.
Al bedankt voor de reacties !

Avbogae
Topic Starter

#8 , 24 aug 2016 16:13

Iemand? Of Ben ik te ongeduldig :-)

Terug naar “Kopen”