Oppervlakte verschil kadaster bij aankoop huis.

Baredj
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Oppervlakte verschil kadaster bij aankoop huis.

#1 , 26 aug 2016 22:28

Goedenavond,

Ik sta op het punt om een huis te kopen maar kom nu toch tot een nare vaststelling.
In de voorlopige verkoopakte staat dat het volgens het kadaster over een grond van 9 a 81 ca gaat.
Opmetingen op de grond zelf (let op dat ik zeker geen landmeter ben) tonen me dat dit niet de realiteit is.
Aan de linkerkant lijkt alles te kloppen, maar aan de rechterkant lijkt er een strook van ong. 5 meter (op de lengte van 55 meter) te ontbreken.
Dit zorgt er dus voor dat ik geen grond van 10 are ga kopen, maar eerder iets van een 7 are.

We hebben papieren van ruilingen van gronden, maar deze zijn allemaal langs de linkerkant en lijken te kloppen.
Aan de rechterkant hebben we niets van veranderingen.
Wat moet er in dit geval gebeuren en wat zijn de mogelijke uitkomsten?
Kunnen wij deze strook van 5 meter alsnog opeisen? Er staat een betonnen omheining tussen maar deze lijkt ons ook van tijdens de bouw van het huis te zijn (1958) en hier hebben we geen papieren van.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024

#2 , 27 aug 2016 22:52

Uitleg vragen bij de notaris, of een landmeter aanspreken.

Reclame

Terug naar “Kopen”