De situatie waarover ik een vraag heb is als volgt. Begin september kom ik op een advertentie voor een studio in Gent van 55m2. Ik maak een afspraak voor bezichtiging en het blijkt èèn huis die in twee domiciliëen is gesplitst en de kelder is de studio in kwestie. Ik ga twee keer om te bezichtigen en wat ik zie staat mij aan en ik breng een bod uit van 85000 euro welke aanvaard word. Vandaag belt mijn notaris dat in het voorstel tot compromis staat dat er in mijn deel van het huis een, volgens één of ander attest kweet niet welke juist, fietsenstalling gebouwd moet worden en de bovenbuur en ik zouden elk de helft moeten betalen. Er is mij niet verteld geweest dat deze werken moesten gebeuren voor het bod getekend te hebben, ik verlies 5m2 van mijn studio ik moet werken doen die niet gepland waren en de lay-out van mijn studio verander volledig want volgens het plan komt deze berging waar een deur van mijn living naar de keuken staat dus in de muur moet ook een gat gemaakt worden om een doorgang te maken welke ik niet voorzien had.
Mijn vraag aan dit forum is:
- Zijn dit redenen om de koop zonder kosten voor mij te stopen
- Er is behalve mijn bod nog niets getekend of gestord geweest kan ik dit zonder de 10 procent boete en kosten voor notaris mee ophouden
Mvg,