dus dat betekent dat de huurder die zes maanden aan ons moet betalen?
Ja, jij moet ze wel, vanaf je de akte in bezit hebt, officieel op de hoogte stellen van de eigenaarswissel en het nieuwe rekeningnummer (de jouwe).
Vraag aan de huidige eigenaars hun exemplaar van het contract, en plaatsbeschrijving en dergelijke op.
Geen idee of de notaris hierbij helpt, maar zorg ook dat jij genoteerd staat als eigenaar op de waarborgrekening, zodat jij ook kunt tekenen voor vrijgave borg (huurder en verhuurder moeten samen tekenen hiervoor).
Hoe zit het dan met de plaatsbeschrijving? Die nemen we dan over van de huidige eigenaars?
Ja.
Mijn appartement zou ik dan ook willen verkopen, wacht ik daar dan best mee tot aan het verlijden van de akte? Want anders ga ik misschien nog aan mijn been hebben dat ik moet betalen aan de kopers van mijn appartement.
Als je verkoopt, kun je op voorhand toch al zeggen vanaf wanneer je appartement vrij zal zijn?
Vanaf je zeker bent dat de huurders op een bepaalde datum buiten zouden moeten zijn (hangt van het eerder genoemde zaken af), reken een maand of 2 speling, vanaf die datum is je huidig appartement vrij.
Zet dit zo in de zoekertjes, de kopers moeten dan geen bezettingsvergoeding eisen, de akte kan perfect wachten tot die datum etc.