Ik kocht een huis waar een huurder in zat.
Bij ondertekening van de compromis heeft de verkoopster, in navolging van een onderhands document dat zij met huurder had, de opzegperiode van 3 maand (door hen beiden overeengekomen) laten ingaan.
Door omstandigheden hebben we de akte 9 dagen voor het verstrijken van de opzeg moeten laten verlijden. Er was geen schriftelijk contract tussen verkoopster en haar huurder. Volgens mij ben ik nooit verhuurder geweest vermits het contract reeds in opzeg was?
Huurder heeft van ons de tijd gekregen om de woning leeg te maken tot de exacte datum van 3 maand na ondertekening van de compromis, en dus zoals per onderhands document overeengekomen termijn.
Toen wij de woning betraden bleek dat er onwaarschijnlijk veel rommel (lees: los meubilair, verticuteermachine, hockeysticks, schaatsgerief, verf, schoonmaakproducten, afvalhout, huishoudtoestellen,...), ten belope van zéker meer dan 10m³, is achtergelaten in de woning, daar waar wij een "leeg en borstelschoon" huis hebben gekocht.
Kan ik een afvalcontainer verhalen op verkoopster? M.i. is zij aansprakelijk voor het verkochte goed. Verkoopster wijst nu naar huurder, huurder wijst naar verkoopster. Verkoopster erkent (schriftelijk) dat "een deel van de spullen" zeker van haar zijn.