Enige woning

MTS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Enige woning

#1 , 07 okt 2016 08:56

Hallo,

Ik wil samen met mijn vriendin een huis kopen. Ik heb zelf reeds een huis dat ik dan zou verhuren. Voor haar zou het haar eerste huis worden.
We zouden elk de helft van het bedrag inbrengen.
We zouden feitelijk samenwonen, niet wettelijk.

Zij zou een hypotheeklening nemen om haar deel te financieren.

Mijn vraag is of haar deel van de woning als enige woining beschouwd zal worden voor de belastingaftrek van de hypotheek?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 07 okt 2016 14:02

Ja. wat haar betreft is dit een enige eigen woning. wat u betreft niet en zal u onder fiscaliteit federale overheid vallen voor fiscale aftrek niet enige eigen woning. Zie de ruime informatie hierover op internet en bij de FOD financiën.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

MarkiZN

#3 , 07 okt 2016 15:24

Eigen woning: gewestelijk
niet eigen woning ; federaal

Maw als je verhuist naar die samen aangekochte woning, verlies je de gewestelijke woonbonus op je huidige woning en kom je in het federaal stelsel. Voor je nieuwe woning kom je dan in het gewestelijk stelsel van eigen woning

Reclame

MTS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 okt 2016 09:47

Bedankt voor de reacties. Ik zal de website van FOD financien verder raadplegen.

Terug naar “Kopen”