Compromis hertekenen?

LynnMarie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Compromis hertekenen?

#1 , 14 okt 2016 13:03

Dag iedereen,
Ik heb een moeilijke beslissing die ik moet nemen.
Mijn vriend en ik gingen een huis aankopen, de compromis is getekend. 20 december zou normaal de akte getekend worden. Gisteren heb ik dingen ontdekt die niet door de beugel kunnen...
Mijn vragen zijn de volgende:
- kan ik de compromis laten herschrijven enkel op mijn naam zodat de akte nog doorgaat op doe data, hoeft hij hiervoor een goedkeuring te geven
- ikzelf heb het de 10% kosten op de derderzkening reeds betaald... kan ik dit kwijtraken?
- kan ik dit bij de bank laten aanpassen ook?
Hoeft hij hiervoor toestemming te geven?
Ik weet het eventjes allemaal niet meer.
Hopelijk snel reactie...
Radeloos... :(
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 14 okt 2016 13:17

Of je alles op uw naam kan laten zetten, weet ik niet, maar wat ik wel vrij zeker weet is dat dit niet zal lukken als hij zijn akkoord niet geeft.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger

#3 , 14 okt 2016 13:20

Indien alle betrokken partijen akkoord gaan kan dat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Kopen”