Buren willen afsluiting plots niet betalen.

angell
Topic Starter

Buren willen afsluiting plots niet betalen.

#1 , 03 mei 2017 17:04

Ik heb een korte vraag.
Mijn zus is samen met haar buren overeen gekomen dat ze een nieuwe afsluiting zetten en welke soort ( betonpalen met houten planken).
Ze hebben besloten om de afscheiding beide te betalen dus een ieder de helft van de kosten
Nu heeft mijn zus alle materiaal zelf aangekocht en hebben ze drie weken geleden de afscheiding samen met de buren geplaatst.
eenmaal klaar vertelde hij haar dat hij haar het geld in die week zou bezorgen. ze zijn nu drie weken later en die man wil het geld niet geven mag dit gewoon?
Is er een mogelijkheid voor mijn zus om haar geld alsnog te krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 03 mei 2017 17:06

Is hiervan iets op papier gezet of is er een andere manier dat uw zus kan bewijzen dat buren akkoord gingen?

angell
Topic Starter

#3 , 06 mei 2017 22:50

wel ze hebben de afsluiting samen met haar geplaatst.
daar zijn foto's van. plus er stond een andere buurman bij

Reclame

LeenW

#4 , 06 mei 2017 22:57

Tja, als de buurman gaat zeggen dat afgesproken was dat zijn hulp daar de enige bijdrage zou zijn..

Bart Vissers
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2017 23:03

Er zijn hier enkele toepassingsvoorwaarden, om te voldoen aan art. 663 BW:
- in steden en voorsteden (dus dichter bevolkt; rechter oordeelt hierover autonoom)
- afsluiting die dient tot scheiding van huizen, binnenplaatsen en tuinen
- oprichten afsluiting met medewerking van de nabuur
- opgericht in overeenstemming met de geldende stedenbouwkundige voorschriften
- niet abnormaal duur zijn
- stenen muur of afscheiding uit betonplaten (geen gewone tuindraad)

Als aan die voorwaarden voldaan is, dan kan de nabuur gevorderd worden om bij te dragen tot bouw/herstelling van de afsluiting - in extremis via de rechtbank - op basis van art. 663 BW.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Kopen”