Pagina 1 van 1
Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 11:47
door Khem
Sinds een maandje ben ik ingetrokken in mijn nieuw aangekocht app. Men vertelde dat deze op aardgas verwarmd werd en ook op het EPC attest staat er bij ruimtelijke verwarming 'gas vermeld'. Doch werd er nu door de Belgische netbeheerder Eandis een controle uitgevoerd en werd er geconstateerd dat er maar 5 van de 6 appartement in het gebouw zijn aangesloten op gas, waarvan mijn appartement niet. Hierdoor is de waarde van mijn appartement onmiddellijk met een aanzienlijk bedrag gedaald in waarde.
Graag zou ik nu even willen nagaan welke mogelijkheden ik heb om de eventuele kosten om mij wel aan te sluiten op gas te verhalen op ofwel de verkoopster welke mij foutieve info heeft overhandigd ofwel de uitgever van het epc-attest. De notaris werd reeds ingelicht maar heeft zichzelf ingedekt door te antwoorden dat zij hiervan niet op de hoogte waren.
Alvast bedankt!
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 11:53
door bosprocureur
Hebt u het appartement bezocht voor de aankoop?
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 12:35
door asperger
Hoe wordt uw appartement dan wel verwarmd?
Kon u voor de aankoop niet zien dat het op een andere wijze wordt verwarmd?
Het epc certificaat is niet noodzakelijk foutief. Er kan gas tot in uw app. liggen, maar zonder dat er
een lopend contract is. M.a.w. de aansluiting is dan niet actief....
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat in een nieuw gebouw één appartement wordt uitgesloten voor
één of andere energieaansluiting.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 14:24
door Khem
Het appartement werd bezocht, er is een gasteller dat bedoelt is voor mijn appartement, meterstanden werden samen met de vorige eigenaars opgenomen en er zijn radiatoren ipv cumulatoren en ja het volledige gebouw wordt met gas verwarmd enkel mijn appartement niet. Alsook zijn er geen leidingen met gas in het appartement waardoor de info verwarming via gas op het epc niet correct kan zijn aangezien deze hier niet aanwezig zijn. Mijn is ook niet of dit wel waar of niet waar is, maar wel of eventueel iemand weet welke mogelijkheden hierbij zijn om verder te gaan aangezien er een goed verkocht werd onder een foute beschrijving.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 14:31
door asperger
Ik denk dat u zich vergist over de hele lijn:
1. U zegt dat het appartement niet is aangesloten op gas. Maar toch heeft u de meterstand opgenomen? Verklaar aub!
2. Accumulatoren op aardgas bestaan niet.
3. Op wat zijn uw radiatoren dan wel aangesloten? Verklaar aub!
4. U hebt een teller voor gas maar geen leidingen. Waar gaat dat verbruikte gas dan naartoe. Verklaar aub!
Er klopt niks van uw uitleg. Leg het eens in detail uit zodat we een nuttig antwoord kunnen geven.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 15:03
door Khem
Ik ben hier voor info en hulp niet om veroordeeld te worden

.
1. het appgebouw heeft aardgas en ooit zal mijn app ook gas gehad hebben waardoor er een meter is .. maar aangezien het appblok volledig werd gerenoveerd zal er toen een situatie zijn geweest (welke weet ik niet aangezien men mij niet heeft geïnformeerd of documenten hierover heeft gegeven) waardoor deze niet meer werd aangesloten. En de gasaansluiting van mijn meter is afgesloten , reden waarom hier geen gas uit kan komen.. hoe dit kan, daar kan ik u niet op antwoorden aangezien ik geen technieker van Eandis ben.
2. ik heb radiotoren geen cumulatoren... een reden waarom werd verondersteld dat de verkregen info dat men op aardgas verwarmde correct was aangezien men normaal cumulatoren gebruikt bij verwarming op elektriciteit. Dan had dit wel duidelijk geweest.
3. De radiatoren werken op basis van opgewarmd water...
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 15:17
door asperger
Ik ben hier voor info en hulp niet om veroordeeld te worden

.
1. het appgebouw heeft aardgas en ooit zal mijn app ook gas gehad hebben waardoor er een meter is .. maar aangezien het appblok volledig werd gerenoveerd zal er toen een situatie zijn geweest (welke weet ik niet aangezien men mij niet heeft geïnformeerd of documenten hierover heeft gegeven) waardoor deze niet meer werd aangesloten. En de gasaansluiting van mijn meter is afgesloten , reden waarom hier geen gas uit kan komen.. hoe dit kan, daar kan ik u niet op antwoorden aangezien ik geen technieker van Eandis ben.
2. ik heb radiotoren geen cumulatoren... een reden waarom werd verondersteld dat de verkregen info dat men op aardgas verwarmde correct was aangezien men normaal cumulatoren gebruikt bij verwarming op elektriciteit. Dan had dit wel duidelijk geweest.
3. De radiatoren werken op basis van opgewarmd water...
U wordt niet veroordeeld maar als men een vraag stelt mag men minstens verwachten dat u correcte info geeft.
Ook nu geeft u geen correcte info en dat is irriterend.
1. In uw vraag vermeldt u dat het nieuw appartement is. Nu blijkt het ineens een oud appartement te zijn.
2. Zoals ik reeds schreef: u hebt een meter. Wie een meter heeft beschikt over een gasaansluiting, ook al gebruikt men die niet.
3. U hebt radiatoren. Dat lijkt me niet uitzonderlijk en wijst erop dat er verwarmingsmogelijkheden zijn.
4. Wie of wat zorgt voor het "opgewarmde water" voor uw radiatoren?
5. Vooraleer er gas uit uw meter komt moet u eerst een leveringscontract afsluiten met een energieleverancier.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 15:19
door puttemanp
Je zegt dat de radioatoren wekrn op basis van opté warms water.
Hoe worst het water dan opgewarmd?
P.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 16:04
door mava105
Met een moor (waterketel) op een gasvuurtje, en dan de leiding bijvullen.
Waarschijnlijk heeft de EPC opsteller maar 1 appartement bezocht en zijn EPC rapport 6 keer gekopieerd voor alle appartementen, kwestie van besparing.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 16:15
door sloeberken
Als je het appartement bezocht heb, dan kijk je toch of er een CV ketel aanwezig is en of deze nog van goede kwaliteit is.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 16:22
door denlowie
Ik ben hier voor info en hulp niet om veroordeeld te worden .
Is dit de normale gang van zaken aan het worden ???
De vraagstellers geven bijna geen uitleg en als men hun iets vraagt krijg je zo een antwoord.
Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 08 sep 2017 20:21
door Fortuin
Met een moor (waterketel) op een gasvuurtje, en dan de leiding bijvullen.
Waarschijnlijk heeft de EPC opsteller maar 1 appartement bezocht en zijn EPC rapport 6 keer gekopieerd voor alle appartementen, kwestie van besparing.

Re: Foutieve gegevens bij aangekocht app - EPC
Geplaatst: 09 sep 2017 18:10
door KJ86
Het is belangrijk dat je uitzoekt waardoor de warmte-opwekker vervangen is. Als de installatie uitgerust is met een warmtepomp op lucht, heb je weliswaar een installatie die duurder is in verbruik, maar ga je wel een beter resultaat op het epc hebben.