Termijn - Sleutel op de deur
Geplaatst: 18 dec 2017 13:53
Vorig jaar tekende we onze compromis met een bouwfirme voor een sleutel op de deur woning. Nadat eerder de eindtermijn werd verlengd met een maand van eind dit jaar rond deze periode naar 1 februari volgend jaar kregen we vandaag te horen dat hoofdzakelijk door het maar kunnen plaatsen van de keuken in week 8 (2de helft Februari) volgend jaar de eindtermijn terug een maand zou worden uitgesteld tot 1 Maart 2018. Nu vroegen wij ons af of me al niet in aanmerking komen voor een schadevergoeding rekening houdend met onderstaand artikel die in onze compromis werd opgenomen.
Aangezien de te rekenen vanaf datum 1 jaar en 3 maanden voor 1 maart 2018 ligt lijkt het me sterkt dat de vermelde termijn al verstreken zou zijn.
Alleen hebben we geen idee hoe dit aan te pakken of we effectief wel recht hebben op een schadevergoeding en dit vanaf wanneer?
Aangezien de te rekenen vanaf datum 1 jaar en 3 maanden voor 1 maart 2018 ligt lijkt het me sterkt dat de vermelde termijn al verstreken zou zijn.
Alleen hebben we geen idee hoe dit aan te pakken of we effectief wel recht hebben op een schadevergoeding en dit vanaf wanneer?
Alvast bedanktARTIKEL 9 – TERMIJN
De voorlopige oplevering van de hiervoor vermelde woning is voorzien op 200 werkbare dagen te rekenen vanaf 30/11/2016, en op voorwaarde dat alle keuzes qua inrichting en afwerking binnen de gestelde termijnen gebeuren (de periode van werkbare dagen wordt opgeschort ingeval van overmacht of indien de keuzes niet tijdig gebeuren).
Indien door de koper materialen gekozen worden welke niet uit voorraad leverbaar zijn, dan wordt de uitvoeringstermijn verlengd met de levertijd van deze materialen.
Indien parketvloeren gekozen worden, dan kan de opleveringstermijn verlengd worden in functie van de nodige droogtijd van de chape.
Bij niet tijdige oplevering te wijten aan de verkopers bedraagt de schadevergoeding vijftien euro (15,00 EUR) per dag te rekenen vanaf een rechtsgeldige ingebrekestelling.
Elke gebeurtenis, die uit een menselijk en redelijk oogpunt een onoverkomelijke hinderpaal vormt voor de normale uitvoering van de verplichtingen van de verkoper of waardoor hij gedwongen wordt het werk tijdelijk of definitief stop te zetten, wordt beschouwd als een geval van overmacht (bijvoorbeeld ongevallen, faillissement (onder-) aannemers, oorlogen en de daaraan verbonden gevolgen, stakingen of lock-out).