Immokantoor

Sammetje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Immokantoor

#1 , 19 jan 2019 09:39

Mijn huis staat te koop via een immokantoor. Het contract hiermee loopt bijna af en ik ga dit niet verlengen.
Ben ik verplicht om nog bezoekers (die het immokantoor aanbrengt) toe te laten?
Er staat ook niks in het contract hierover.
Concreet is mijn vraag; kan ik bezoeken weigeren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 19 jan 2019 09:53

Het contract loopt BIJNA af. Zolang het contract loopt, moet u volgens de afspraken bezoekers toelaten.

Hebt u dat contract al opgezegd ?

Sammetje
Topic Starter

#3 , 19 jan 2019 10:23

Neen. De opzeg gebeurt volgende week aangetekend, een maand voor einde contract.
Dat is net mijn vraag; er staan nergens afspraken rond bezoeken, dus wat als ik er weiger?

Reclame

bosprocureur

#4 , 19 jan 2019 10:32

Wat als u weigert?
Dat moet u vooral doen.

Ergens in het contract zal wel staan dat u in dat geval een vergoeding van 50 of 75% (ik twijfel, kijk even in uw contract) verschuldigd bent.
En als u wil opzeggen, waarom nog een week wachten? Doe dat nu.

Sammetje
Topic Starter

#5 , 19 jan 2019 11:13

Voor alle duidelijkheid; ik heb nog niemand geweigerd.
Ok, dat opzeggen ga ik doen. Ik dacht dat je sowieso moest wachten tot een maand voor einde contract.
Bedankt voor de reactie.

Sammetje
Topic Starter

#6 , 19 jan 2019 11:50

Nog een laatste vraagje.
Tijdens de voorbije 5 maanden hebben wij twee keer een “tegenbod” gedaan op een (te laag) bod van kandidaat kopers.
Zij zijn hier niet op ingegaan omdat ze het nog teveel vonden.
Ik lees veel over een bod doen en dat dat bindend is maar is dat voor een tegenbod ook zo?
Is het dan belangrijk om ook in de opzegbrief te schrijven dat, het tegenbod gedaan door ons naar kandidaat kopers vervalt,?
Dit om te vermijden dat ze bvb binnen een jaar zeggen dat ze nog recht hebben om het aan die prijs te kopen.
Wij hebben enkel een tegenbod verstuurd naar de makelaar via sms. Hij heeft ons toen mondeling bevestigd dat het tegenbod niet aanvaard was, dat is ondertussen meer dan twee maanden geleden.

Sirkii

#7 , 19 jan 2019 12:08

Schrijf in uw opzegbrief dat de gedane tegenbiedingen ook vervallen. Dan ben je zeker.

PS. Als je na 6 maand maar 2 bezoeken gehad hebt en je tegenbiedingen ook geweigerd werden dan moet je toch eens nadenken over je bodemprijs.... Ik zou eens gaan praten met een kleine onafhankelijke makelaar. Zelf heb ik goede ervaringen met enkele kleine (eerlijke correcte schatting, niet opdringerig, heel professioneel) en minder goede met de grote ketens (waar de medewerkers te veel onder druk staan om hun cijfer te halen)

Terug naar “Kopen”