Beste,
Vandaag ben ik langs de gemeente geweest om mijn kinderen in te schrijven dat ze nederlandse zijn. Bij het inschrijving moest ik me melden bij vreemdelingen zaken ( ben nederlandse maar woon pas 3 jaar in belgie). Ik heb een F-kaart voor 5 jaar natuurlijk. Tijdens het gesprek vraagt de medewerkster of ik werk. Ik keek haar aan van dat heeft niks te maken met inschrijven waarom wilt u dat weten. Haar antwoord is:
Nou als u werkloos bent en u geniet van welke uitkering dan ook dan krijgen wij dat gelijk door van brussel en dan wordt u F- kaart ingetrokken per direct. Dusss u ontvangt binnenkort een brief van ons dat u f kaart wordt ingetrokken. Brussel wilt niet dat er misbruik wordt gemaakt van BUITENSTAANDERS.
Ik wist niet wat ik moest zeggen. Ik zeg tegen haar van luister ik betaal belasting en krijg betaald uit nederland. waarom denk jij dat ik een uitkering krijg van belgie. Ik heb geen uitkering nodig.
Nou wat kan ik tegen haar doen??? Ik vind het niet gepast van haar. Zij moet mij informatie geven en niet tegenwerken. ik betaal niet voor niets belasting.