Ik (nederlandse) ben getrouwd met mijn Egyptische man. we zijn naar belgie verhuist en wonen hier nu bijna 5 jaar op basis van een e-kaart.. we hebben bijna 4 kinderen nu en ik zou graag naar egypte gaan om daar alvast met mijn kinderen te wonen.. Ik ben huismoeder en ontvang nu nog een sociaal familiare bijdrage die stopt per 1 juli a.s. we willen wachten tot december zodat onze 5 jaren kaarten worden verlengt en dan wil ik me met de kinderen uitschrijven en naar egypte vertrekken. Mijn man wil echter hier blijven werken (hij werkt al 5 jaar hier, heeft een vast contract en een goede job.) Omdat in egypte het heel moeilijk is om een goede baan te vinden (hij heeft een bachelor economie) maar daar is het ons kent ons... en als je vader dus niet de baas is van een bedrijf wordt het daar bijna onmogelijk om een baan te krijgen ongeacht welke diploma's je hebt. Nu wilde we voor hem een belgisch paspoort aanvragen maar de gemeente zei dat dit niet mocht en dat hij gewoon een verlenging kreeg van z' n e-kaart na de situatie een beetje te hebben voorgelegd melde ze me dat als ik me uitschrijf, hij waarschijnlijk ook het land moet verlaten.. Klopt dit of is dit bang makerij ? wat moet ik nu doen we willen graag een paspoort zodat het voor hem geen probleem meer wordt om op en neer te reizen, hij heeft geen strafblad, hij spreekt goed Nederlands en heeft een vast contract.. Dus volgens mij zouden we aan de voorwaarden voldoen voor een paspoort maar de gemeente zegt dus van niet..

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd,
Vriendelijke groet,
Amira